Docència

Alumnes de Periodisme al Parlament de Catalunya

Estudiants de Periodisme visiten el Parlament de Catalunya

16.03.2023

L’alumnat de l’assignatura de Periodisme Polític, impartida per Mariola Tàrrega Moltó, van assistir al ple del Parlament de Catalunya que va tenir lloc el 9 de març passat, on van seguir la moció subsegüent a la interpel·lació al Govern sobre el Pla de prevenció de l’anorèxia i la bulímia. Acabada la sessió, els parlamentaris Nacho Martin, de Ciutadans, i Jordina Freixanet i Margarida Feliu, d’ERC, van conversar amb els estudiants sobre diverses temàtiques.

Nacho Martin va explicar amb detall la importància de la funció de control al govern que fa el Parlament. A més, atenent les preguntes dels estudiants, Martin va relatar el seu salt del món del periodisme al de la política. Per la seva banda, Jordina Freixanet i Margarida Feliu van parlar de les dinàmiques de negociació entre els diputats més enllà de les afiliacions polítiques i els blocs. Les parlamentàries van respondre les preguntes sobre la importància de l’aprovació del pressupost i les pròximes eleccions locals, ja que Freixanet és tinent d’alcalde a Lleida i Feliu havia estat alcaldessa de Viladrau.

La visita va permetre a l’estudiantat interactuar amb actors polítics de primera mà i presenciar en primera persona les dinàmiques de les relacions entre periodistes i polítics al Parlament.