Docència

Foto de grup amb estudiants d'Educació Social, usuaris de Sant Tomàs i presos de Lledoners
Moment de l'activitat

Estudiants d’Educació Social participen en un projecte socioeducatiu amb usuaris de Sant Tomàs i alumnes del CFA Carme Karr de Lledoners

21.12.2023

Alumnes de l'assignatura Atenció Socioeducativa en l'Àmbit de la Diversitat, de tercer curs del grau d’Educació Social de la UVic-UCC, van participar en un projecte socioeducatiu amb persones vinculades al Servei d’Acompanyament a la Vida Independent (SAVI) de Sant Tomàs i persones del Centre de Formació d'Adults Carme Karr del centre penitenciari de Lledoners.

La iniciativa es va desenvolupar al llarg de dues sessions, que van dinamitzar els estudiants d'Educació Social, durant les quals les persones involucrades es van poder conèixer i van poder compartir espais d’aprenentatge per fomentar la reflexió personal i social.

Les dinàmiques van servir per treballar les diferents etapes de la vida. Així mateix, van parlar de la importància de la inclusió social i de les dificultats d’accés que tenen a la societat tant les persones preses o expreses com les persones amb discapacitat intel·lectual. Com a conclusió final es va posar de manifest la importància d'acceptar les diferències com un aspecte positiu per a tota la societat.

La intenció és poder repetir aquesta iniciativa durant els pròxims anys i estructurar-la per fer més trobades conjuntes.