Foto de gurp de les visitants a la Gleva
Foto de grup de les visitants a la Gleva
Visita a les escoles

Estudiants i professorat d’Alemanya i d'Àustria visiten la FETEP per intercanviar experiències educatives

29.02.2024

Un grup de quinze estudiants i la seva professora de la Niederrhein University of Applied Sciences (Alemanya) i una professora de la Paris Lodron Universität Salzburg (Àustria) van participar la setmana del 19 al 23 de febrer en un intercanvi d’experiències educatives i de formació amb els estudiants del doble grau en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport / Mestre d'Educació Primària i del grau en Mestre d'Educació Infantil.

El context geogràfic, cultural i acadèmic de la UVic-UCC van ser el motiu d’iniciar aquesta col·laboració i intercanvi. La setmana va començar donant a conèixer als visitants la ciutat de Vic i els diferents edificis de la UVic, especialment els  espais d’educació de la Masia Torre dels Frares, l'Aula Teresa Buscart i les aules Montessori, on es va portar a terme un taller amb els materials de la pedagogia Montessori.

A les aules de la UVic-UCC, els estudiants visitants van seguir algunes de les classes, juntament amb els estudiants locals i el professorat docent de les assignatures. També van visitar l’escola Andersen (Vic) i l’escola Mare de Déu de la Gleva (les Masies de Voltregà), on van poder participar en les classes impartides.

Per als visitants, l’objectiu d’aquest intercanvi era conèixer la formació dels estudiants de mestres i l’organització del dia a dia de les escoles catalanes per poder-los contrastar amb els seus sistemes educatius, i alhora, aprendre d’una experiència pedagògica i internacional.

Per la Facultat d'Educació, Traducció i Psicologia (FETEP) no només ha estat un aprenentatge acadèmic per a estudiants, professorat i personal d’administració i serveis, sinó que també ha aportat valor afegit al programa Internationalisation at home perquè la participació de tota la comunitat universitària, així com l’organització per part de la Unitat Internacional de la Facultat, obre les portes a futurs projectes internacionals de recerca, mobilitat i intercanvi amb altres universitats.