Eduard Prats en la celebració del 10è aniversari de Etalentum

Etalentum, l’empresa de selecció de personal nascuda a Casa de Convalescència, celebra el desè aniversari

06.07.2023

Divendres passat se celebrava a Barcelona el desè aniversari de l’empresa de selecció de personal Etalentum, nascuda a Vic l’any 2013, a Casa de Convalescència, sota el guiatge de Creacció. L’acte va comptar amb la presència de la presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra; l’alcalde de Vic i president de la FUBalmes, Albert Castells, i el director de l’Escola de Postgrau i coordinador de Polítiques Corporatives, Eduard Prats, en nom de la UVic-UCC.

L’empresa, nascuda el 2013 fruit d’un treball de fi de màster, actualment té trenta-quatre oficines a tot el territori espanyol. Destaca com a valors diferencials la proximitat i la tecnologia, que li han permès convertir-se en un referent en el seu segment d’activitat.

En representació de la UVic-UCC, Eduard Prats va afirmar que “Etalentum és un gran exemple de bon funcionament del binomi tecnologia-proximitat” i va destacar “el paper formatiu de la universitat i del màster que van fer els dos fundadors de l'empresa”.

Per la seva part, l’alcalde de Vic i president de la FUBalmes, Albert Castells, va assenyalar que era un orgull  “tenir empreses com Etalentum que neixen a la ciutat i mantenen la seva seu central aquí”, al mateix temps que va apuntar que les administracions públiques tenen responsabilitat “de generar bons perfils professionals que siguin atractius per al mercat laboral”. La presidenta del Parlament, Anna Erra, va destacar que l’empresa “és un exemple de cas d’èxit i emprenedoria de la Catalunya central”.

A l'acte de celebració hi van participar prop de 200 persones, entre les quals es trobava una destacada representació d’empresaris de la comarca, així com el president de la Cambra de Comerç, Pere Antentas, entre altres organitzacions locals.

Etalentum duu a terme 1.200 processos de selecció a l’any i dedica una part important dels seus recursos a l'R+D+i. L’any passat va desenvolupar un robot d’intel·ligència artificial que millora el cribratge en les primeres fases de selecció tenint en compte paràmetres diferencials que no recull cap altre programari del mercat. El setembre de 2021 l’empresa va signar un conveni amb la UVic-UCC per mitjà del qual el grup de recerca en Tractament de Dades i Senyals ofeix assessorament tecnològic en intel·ligència artificial a l’empresa.