Fira orientació Verona

Èxit de la UVic entre els estudiants italians a la Fira d’Orientació de Verona

30.11.2022

La setmana passada, un equip de la UVic es va traslladar a Itàlia per representar la Universitat a la Fira d’Orientació de Verona. Allà, es van atendre  més de 280 estudiants en tres dies, molt interessats a estudiar, sobretot, els graus en Medicina i Fisioteràpia.

Els estudiants italians tenen una dificultat semblant a la dels francesos que estudien el grau en Fisioteràpia a la UVic: a Itàlia hi ha molt poques places i per això busquen alternatives a la resta d’Europa. A més, allà han de superar una prova d’accés específica que no existeix al nostre sistema universitari. Catalunya els crida molt l’atenció per proximitat geogràfica, i per similituds lingüístiques i culturals.

Aquesta no és la primera vegada que la UVic visita fires d’orientació italianes, ja que abans de la pandèmia per la covid-19 s’havia visitat Verona i Milà.