Cartell exposició Josep Ricart al Museu etnogràfic de Ripoll

Exposició de Josep Ricart al Museu Etnogràfic de Ripoll

Demà s’inaugura a la Sala d’Exposicions del Museu Etnogràfic de Ripoll, una exposició d’escultures de Josep Ricart i Rial (1946). La mostra és una iniciativa del programa Fem UVic-UCC Territori, en el marc de la commemoració del 25è aniversari de la UVic-UCC. L’exposició, que porta per títol “Entre altres coses: la llum segons J. W. Turner”, es podrà visitar fins al 10 de juliol.

Josep Ricart és escultor, pintor i llicenciat en escultura a la Facultat de Belles Arts de Barcelona. Ha realitzat nombroses exposicions, sobretot a Vic i Barcelona, però també a Holanda, Bèlgica, Tòquio, a la Fira d’Art Contemporani, a Art Miami, al Museo Laboratorio di Arte Contemporanea, a la Sapienza Università di Roma i al Centre d’Estudis Catalans de la Sorbona Université, a París. Ha estat professor d’escultura a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, des dels seus inicis.

Com diu el poeta i traductor Miquel Desclot “A Josep Ricart li ha agradat sempre respondre creativament als nombrosos estímuls que li provoquen altres creacions artístiques, ja siguin pictòriques, escultòriques, arquitectòniques, literàries o, fins i tot, musicals”.