Taller Del Laboratori al Mercat

Finalitzada la primera edició de la jornada Del Laboratori al Mercat. Valorització de Tesis Doctorals

Amb l’objectiu de donar eines per aprendre a posar en valor els resultats de l’activitat investigadora més enllà de l'àmbit acadèmic, el dimecres 10 d’abril va tenir lloc a la Sala Gòtica de Casa de Convalescència la jornada formativa Del Laboratori al Mercat. Valorització de Tesis Doctorals, impartida per Oriol Garcés Bonet, cofundador de Top Innovation- TopBrands Consulting, consultor expert en desenvolupament de models de negoci, estratègia empresarial i comerç internacional.

A la presentació de la jornada, a càrrec de la Dra. Marta Otero, directora de l’Escola de Doctorat i, Bet Dachs, directora de l’OTRI, es va fer èmfasi en la necessitat que els resultats de les tesis vagin més enllà de l'activitat acadèmica i tinguin un impacte social més ampli. Per això, cal adquirir coneixements respecte la transferència de coneixement i pensar què fer amb els resultats derivats de l'activitat investigadora. Al llarg de la formació, Oriol Garcés va explicar el full de ruta de finançament de projectes emprenedors, va donar a conèixer el model KTH i tots els participants van preparar i presentar en públic el seu propi one pager tecnològic, mentre la resta de participants valoraven cada una de les propostes. Finalment, Marc Bassas, tècnic de l’Oficina de Transferència de Coneixement (OTC) de la UVic, ha explicat la convocatòria Indústria del Coneixement de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya i ha animat els assistents a presentar-s’hi.

Es tracta d’una iniciativa conjunta organitzada per l’Escola de Doctorat i l’Oficina de Transferència de Coneixement (OTC), inclosa en el Pla d’actuació de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC 2023-2027. En aquesta primera edició, hi han participat vuit doctorands i un director de tesi vinculats a tres programes de doctorat: Ciències Experimentals i Tecnologies, Medicina i Ciències Biomèdiques, i Bioinformàtica, a més dels tècnics de l’Oficina de Transferència de Coneixement (OTC) i de l’Oficina Tècnica de Doctorat, així com els coordinadors dels programes de doctorat. La intenció per als pròxims cursos acadèmics és ampliar la proposta en forma d’assessoraments i acompanyaments als projectes de tesi.

La jornada formava part del pla formatiu organitzat per l’Escola de Doctorat, amb una seixantena de propostes formatives, entre transversals i específiques de cada programa de doctorat.