Arnau vVernis
Arnau Vernis i una de les seves pintures

Homenatge al professor Arnau Vernis

El dia 9 d’agost de 2023 moria de manera sobtada el professor del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències Arnau Vernis i Llambias. Els seus companys i companyes de departament, amb el suport de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, han organitzat una festa d’homenatge en honor seu el pròxim dilluns 15 d’abril, a les 13.30 h, al pati interior del Campus de Miramarges. L’acte vol ser un punt de trobada entre companys, familiars, amics i alumnes.

L’homenatge consistirà en una actuació musical del grup Karda Fàstik, del qual Arnau Vernis era el guitarrista. També hi haurà un dinar pica-pica i un micro obert per a tothom qui hi vulgui intervenir. Als voltants de les 15.00 h s’inauguraran dos quadres d’Arnau Vernis, cedits per la professora de la UVic-UCC Montserrat Casas.

Arnau Vernis va ser professor de la Facultat d’Educació des del 1998. Va cultivar una trajectòria artística que integrava música i arts visuals, i va compaginar-la amb la docència. Va ser fundador i integrant del grup Karda Fàstic i durant vuit anys van fer concerts per tot Catalunya i van guanyar el primer premi del concurs de música a la primera edició del Mercat de Música Viva de Vic. Amb dos discs a l’esquena, va col·laborar amb diferents artistes fent tasques de gravació i de producció musical. També va compondre bandes sonores per a documentals del professor i documentalista Miquel Pérez. Així mateix, va fer docència als graus de mestre i al Màster Universitari en Formació del Professorat de Secundària de l'especialitat de música, amb assignatures de Didàctica de les Arts Visuals i Didàctica de la Música, i també com a tutor d'estudiants en pràctiques i treballs de final de grau. Durant aquests anys no va deixar de pintar.