Inauguració de l'exposició de fotografies en homenatge a Sebastià Riera

30.03.2021

L'Espai Vernis acull, des d'aquest dimarts, una selecció de les fotografies que Sebastà Riera, professor de la Facultat d'Educació. Traducció i Ciències Humanes (FETCH), que va morir el passat 2019, va anar fent al llarg d'any de sortides naturalistes. L'acte inaugural va comptar amb la presència del rector, Josep Eladi Baños, la secretària general, Anna Sabata, Eduard Ramírez, degà de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH), Imma Sadurní, parella de Sebastià Riera, Anton Granero, responsable de Fem UVic-UCC Territori, Joan Culí, curador de l'exposició, i un bon nombre de companys i companyes d'en Sebastià tant de la Facultat com de l'Esquirol.

Eduard Ramírez va destacar que l'exposició és un reconeixement a la tasca i a la persona de Sebastià Riera. Anton Granero va recordar els anys 80 i el primer Simposi de Ciències Naturals que Riera va liderar. A continuació Joan Culí, que havia estat deixeble de Sebastià Riera i company de sortides per fotografiar la natura, va destacar-ne la seva època de professor a l'institut Cirviànum de Torelló i la seva passió per l'ensenyament dins i fora de les aules i els horaris, i el va definir com un "gran mestre i gran amic, que ens ha ensenyat a estimar allò que coneixem". Imma Sadurní va agrair l'exposició i la presència de tants companys d'en Sebastià i finalment el rector va afirmar que "la funció d'un mestre no és només ensenyar, sinó educar, estimular el desig de conèixer", i va citar Horaci dient que "un bon mestre és aquell que planta arbres tot i saber que no podrà gaudir de la seva ombra".

Sebastià Riera (La Seu d’Urgell, 1957 - Vic, 2019), era licenciat en Biologia. L’any 1981 va ser un dels creadors de La Vola, centre d’educació ambiental i escola de la natura. El curs 1983-1984 va començar la docència a l’Escola Universitària de Mestres d'Osona. El 1986 va formar part del comitè organitzador del primer Sympòsium sobre l’ensenyament de les ciències naturals. El seu interès per la renovació pedagògica el portarà a participar activament en la formació permanent del professorat a través de l'Escola d’Estiu d’Osona, l'Escola d’Estiu de la Vall del Ges i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona. Va ser cap d’estudis de l’Escola de Mestres des del 1988 fins al 2002, quan ja era la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic. El curs 2009-2010 va assumir la gestió de la coordinació pràctiques del centre quan s'obre el nou espai europeu d’educació superior. Participa activament en la política local de l’Esquirol, d'on serà regidor pel grup Cabrerès i Progrés de 1991 a 1995, i de 2003 a 2007. Finalment, va assumir l’alcaldia del municipi entre els anys 2011 i 2013.