Docència

Exposició: "La documentació a l’etapa de 0-3 anys"
Inauguració de l’exposició "La documentació a l’etapa de 0-3 anys"
Exposició: "La documentació a l’etapa de 0-3 anys"

Inaugurada l’exposició "La documentació a l’etapa de 0-3 anys"

Aquest dimarts s’inaugurava a la galeria de la Masia Torre dels Frares l’exposició "EU03_La documentació a l’etapa 0-3 anys", amb la intenció de donar visibilitat a la cultura de la primera infància i a la pràctica de la documentació pedagògica i visual com a pràctica reflexiva que qualifica fer de mestre.

La mostra posa en valor el recorregut dut a terme per estudiants de 3r de mestre en Educació Infantil durant el primer semestre de curs. A la inauguració hi van assistir unes dues-centes persones, entre infants, famílies, mestres, i estudiants i professorat de la FETEP.

La iniciativa, organitzada per a la coordinació del grau en MEI i els Laboratoris de Recerca i Formació en Educació Infantil Aula Teresa Buscart i Aules Montessori, recull la documentació pedagògica i visual elaborada en el marc de les assignatures Documentar. Reflexió Pedagògica i Tècniques de Documentació (professora Francesca Davoli) i Didàctica de la Matemàtica I (professora Judit Esquís).

Durant la inauguració, les estudiants Berta Suárez, Aina Colomer i Neida Vila van afirmar que “ha sigut molt important poder posar en pràctica tots aquells coneixements adquirits durant les dues assignatures per tal de deixar empremta en les Escoles Bressol Municipals de Vic (EBMV) i la Llar Infantil Escorial Vedruna Vic. Poder-ho implementar en una escola ha estat un aprenentatge molt significatiu. Gràcies a l’exposició, hem pogut viure l’escalf de totes les famílies i mestres que han pogut venir a veure el resultat d’aquest procés.” L’acte va comptar també amb la presència del degà, Eduard Ramírez, i la vicedegana, Isabel Sellas.

Un projecte consensuat

El focus de cada un dels projectes de documentació exposats s’ha decidit de forma conjunta i dialogada entre la Direcció i les coordinacions de les escoles 0-3, les professores de les dues assignatures i les estudiants que han participat en aquest projecte pilot EU03. Ha abraçat les temàtiques de matemàtiques a les primeres etapes; les relacions entre educadores i infants; la vida quotidiana a la primera etapa, els contes i el llenguatge oral; el moviment lliure i els reptes motors, i les experiències amb la taula de llum.