Inauguració de l'exposició de fotos de Marc Sanyé
Les persones que visitin l'exposició podran votar la foto que els agradi més a partir d'un codi QR
El fotoperiodista Marc Sanyé, en primer terme, i Josep Arimany

Inaugurada l'exposició sobre la covid-19 a la Facultat de Medicina

L'acte d'inauguració de curs acadèmic que es va fer dilluns a la Facultat de Medicina es va tancar amb la inauguració de l’exposició “La pandèmia de covid-19: imatges que parlen”, del fotoperiodista Marc Sanyé. La mostra, que es pot visitar a la primera planta de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, està formada per una selecció de 15 fotografies en color, realitzades entre els anys 2020 i 2021, que reflecteixen el que es va viure a Osona, el Ripollès i el Barcelonès durant la pandèmia des del punt de vista sanitari i social. Així es reflecteixen sentiments diversos, que van des de la solitud i la incertesa fins a la por i l’aïllament.

Les fotografies mostren, per exemple, la vacunació, les visites mèdiques a domicili o les visites a les residències de gent gran, les mesures sanitàries que es van haver de seguir, i l’impacte paisatgístic i social que va tenir. Segons Sanyé, les fotos serveixen de testimoni del que va passar i adquiriran tot el seu valor quan hagin passat uns quants anys, com a recordatori d'una situació que va sobrepassar-nos en molts sentits.

Les persones que visitin la mostra podran votar, fins al 30 de novembre, la foto que els agradi més a partir del codi QR que porten totes les obres. Les dues imatges guanyadores es reproduiran amb gran format i quedaran exposades de manera permanent a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC.