Recerca

La IV Jornada del grup de recerca M3O estarà centrada en la dimensió social de la salut

Inscripcions obertes a la IV Jornada del grup de recerca MɜO, que porta per títol “Aprofundint en la dimensió social de la salut”

15.02.2024

La IV Jornada del grup de recerca MɜO portarà per títol “Aprofundint en la dimensió social de la salut” i tindrà lloc el dimecres 24 d’abril, a la Sala Segimon Serrallonga de la UVic. A més de ser un espai d’aprenentatge i networking entre les persones que hi participen, enguany com a novetat hi haurà un concurs d’elevator pitch (breu presentació que pretén captar l’atenció de l’audiència en un temps molt limitat) sobre projectes de salut. El concurs, que premiarà les millors exposicions orals, està obert als estudiants de grau de la UVic-UCC. Es pot consultar el programa de la IV Jornada i formalitzar-ne les inscripcions, ja obertes, mitjançant aquest enllaç.

La inauguració de la jornada anirà a càrrec d’Eva Espasa, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC; Míriam Torres, degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), i Laura Coll-Planas, investigadora del grup de recerca MɜO. Tot seguit, hi haurà una taula rodona sobre envelliment i vellesa des d’una perspectiva ètica, que comptarà amb Daniel López Gómez, de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC); Desmond O’Neill, del Trinity College de Dublín (Irlanda), i Samia Akhter-Khan, del King’s College de Londres (Regne Unit).

Després d’una pausa i cafè, s’han previst dues taules rodones. Una serà sobre intervencions socials en salut i hi participaran Jill Litt, d’ISGlobal i la Universitat de Colorado, i Montse Masó, del grup de recerca MɜO. L’altra taula rodona girarà al voltant de les polítiques d’atenció sociosanitària i atenció integrada, i tindrà com a ponents Jordi Amblàs, del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, i Montserrat Solé, directora d’Atenció de Mitjana i Llarga Durada del Consorci Hospitalari de Vic.

La jornada continuarà a la tarda, quan es farà una exposició dels projectes de recerca actuals del grup MɜO i l’elevator pitch, abans de donar pas a dos tallers sobre natura i soledat, amb Laia Briones i Montse Masó, investigadores del grup MɜO. La cloenda anirà a càrrec de Javier Jerez, coordinador del mateix grup de recerca de la UVic-UCC.