Igualtat de gènere

Ja es poden votar els projectes per afavorir la igualtat de gènere

16.02.2023

Des d’ara i fins al 27 de febrer ja es poden votar els projectes presentats en la convocatòria per afavorir la igualtat de gènere, que es va obrir el desembre passat. El projecte guanyador serà finançat amb els 788,27 € que els treballadors i les treballadores van deixar de cobrar per adherir-se a la vaga general convocada pels sindicats amb motiu de la jornada del 8 de març (Dia Internacional de la Dona Treballadora).

Dos projectes presentats

A la convocatòria, que va estar oberta durant el mes de desembre, s’hi van presentar dos projectes. El primer “#8M365 Els drets de les dones, sempre i a tot arreu” proposa commemorar el Dia Internacional de la Dona d’una manera contínua a la comunitat universitària, mitjançant una exposició de 12 banners diferents, relacionats cada un amb una celebració internacional del mes corresponent, que s’exposaran a les recepcions dels diferents espais de la UVic per arribar a un públic ampli. El projecte inclourà també un concert reivindicatiu a càrrec del grup coral de noies Nebbia. L'objectiu final és contribuir a construir una societat més lliure, igualitària i respectuosa.

L’altre projecte és “La mirada horitzontal. Dones del cinema espanyol contemporani”, que exposa les fotografies d'Óscar F. Orengo, reconegut per retratar el món cinematogràfic. S'exhibirà durant el mes de maig i consistirà en 26 fotografies de dones treballant en el masculinitzat món del cinema en rols de direcció, guionatge, so, muntatge i música. Entre els seus objectius hi ha donar visibilitat a la feina d'aquestes cineastes, proporcionar referents a les estudiants i aportar una nova funcionalitat a la sala gòtica de la Casa de la Convalescència. Es proposa com a activitat en el marc dels 20 anys del grau en Comunicació Audiovisual i de la Plataforma Cultural de la Universitat d'Estiu.

Ja fa uns anys que la UVic obre aquesta convocatòria de projectes per promoure l’equitat de gènere i combatre la discriminació. Qualsevol membre del PDI o del PAS, individualment o en grup, hi pot presentar el seu projecte sigui de recerca, docència, innovació, divulgació, cooperació o comunicació.

Aquí es poden consultar els projectes i accedir al formulari de votació.