Setmana intensiva del projecte RENE a Portugal

Javier Jerez, Eduard Minobes i Pol Gràcia participen en la setmana intensiva del projecte RENE a Portugal

04.11.2021

Els professors de la UVic-UCC Javier Jerez i Eduard Minobes i l'estudiant Pol Gràcia varen participar en la setmana intensiva del projecte RENE (Renewing Ergonomic Education for Health Care Students in European HEIs) que va tenir lloc la setmana del 18 al 22 d’octubre a Setúbal (Portugal).

Durant la setmana intensiva que es va fer a l’IPS (Instituto Politécnico de Setúbal), van participar-hi 19 estudiants i 16 professors de les diferents universitats que prenen part al projecte. Els alumnes van realitzar unes classes pràctiques de transferències i ergonomia, simulacions i van poder visitar diferents centres sociosanitaris i clíniques per visualitzar com treballen els professionals a l'hora de fer aquest maneig dels pacients. L’estudiant Pol Gràcia (4t de Fisioteràpia) explica sobre la seva experiència a Portugal: “Estic molt content d’haver pogut assistir a aquesta setmana intensiva, ja que he augmentat el meu coneixement sobre transferències i ergonomia, i sobretot ho he pogut portar a la pràctica podent debatre amb els diferents companys d’altres universitats. El fer de poder-ho compartir amb gent de diferents cultures i maneres de fer m’ha beneficiat molt per a poder millorar les meves competències com a futur fisioterapeuta. A més, he pogut practicar l’anglès tant a nivell general com en el context de la salut. Això m’ha enriquit molt i crec que és una experiència internacional que tothom hauria de provar”.

El projecte RENE té com a principal objectiu renovar l’educació ergonòmica pel que fa a les transferències segures de persones. Els/les treballadors/es de l’àrea sociosanitària tenen un risc alt de patir trastorns musculesquelètics derivats sobretot d'un maneig incorrecte dels pacients amb problemes de mobilitat. Per tal de fer prevenció d’aquests problemes, s’ha creat un curs teòric-pràctic anomenat SAPHA que ha estat pilotat per diversos estudiants, incloent-hi tres estudiants de la FCSB: Maria Gurrera, Laura de Vega i Pol Gràcia, dels graus d’Infermeria, Teràpia Ocupacional i Fisioteràpia, respectivament.

RENE és un projecte finançat amb la convocatòria 2019 Erasmus+, en el que participen vuit institucions de sis països diferents (Espanya, Finlàndia, Eslovènia, Lituània, Estònia i Portugal). De la UVic-UCC actualment formen part de l’equip: Javier Jerez, Eduard Minobes, Judit Rusinyol, Emilia Chirveches i Montse Romero.