Recerca

Noemí Parra

Jordi Coma i Noemí Parra es doctoren a la UVic-UCC

01.07.2021

El dia 10 de juny i, dins el marc del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Jordi Coma Bau amb el títol Conductas de liderazgo y cohesión de equipo en jugadores y entrenadores profesionales de balonmano, dirigida pels doctors Ernest Baiget Vidal i Jordi Segura Bernal.

El tribunal, format pel Dr. Eduard Ramírez Banzo de la UVic-UCC, el Dr. Gabriel Daza Sobrino de INEFC-Barcelona i el Dr. Andrés Chamarro Lusar de la Universitat Autònoma de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent.

El nou doctor destaca que la seva tesi "evidencia la possibilitat-necessitat d’introduir i conèixer aspectes significatius en la satisfacció i millora dels esportistes mitjançant factors facilitadors com el lideratge i la cohesió d’equip. Els diferents estudis estan desenvolupats en l’handbol d’alt rendiment, però són transferibles a qualsevol esport i categoria”.

Per altra part, aquesta setmana, el dilluns 28 de juny, dins el marc del Programa de Doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques, Noemí Parra Abaúnza va defensar la tesi doctoral Experiencias y desafíos de la adolescencia trans* Una interpretación biográfica narrativa de la construcción social del género y la edad, dirigida pel Dr. Gerard Coll Planas i la Dra. María Eugenia Cardenal de la Nuez. Es tracta de la primera tesi defensada a la UVic-UCC del programa de doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques que va començar el curs 2015-16.

La principal aportació d'aquesta tesi doctoral, en paraules de la doctorada, és “una interpretació original de les experiències de l'adolescencia trans*". Una noció que s'articula a partir de tres cuestions que l'autora assenyala como a desafiaments: "Les biografies en el context de la disputa en la comprensió d'allò trans entre els paradigmes del "desordre" i de la "diversitat" que es concreta en els itineraris de trànsit en els dispositius legal, sanitari i educatiu; el devenir adolescente trans* a partir de la construcció social del gènere i l'edat; i, per últim, la qüestió del parentiu, la dependència i el reconeixement”.

El tribunal, format per la Dra. María Auxiliadora González Bueno, de la Universidad de las Palmas de Gran Canaria, el Dr. R. Lucas Platero Méndez, de la Universidad Rey Juan Carlos i la Dra. Eva Alcántara Zavala, de la Universidad Autónoma Metropolitana - Unidad Xochimilco, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.