Imatge del Congrés SEDLL

Jordina Coromina-Subirats i Anna Vallbona, al darrer i últim congrés de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura

14.12.2023

Els dies 29 i 30 de novembre i 1 de desembre va tenir lloc a Santiago de Compostel·la el XXIV Congrés Internacional de la SEDLL (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura) amb el tema "A didáctica da lingua e a literatura ante o reto da nova lei educativa". Les professores Jordina Coromina-Subirats i Anna Vallbona van presentar-hi dues comunicacions, "Alfabetització en retroalimentació i autonomia: aprenentatge de l’escriptura a la universitat" i "Upper primary school learners’ interaction in Face to Face (FTF) and Synchronous Computer Mediated Communication (SCMC) contexts", basada en l'anàlisi de la interacció oral a l'aula d'anglès d'educació primària, respectivament. Totes dues professores pertanyen al Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, i són investigadores de Glossa, grup de recerca en Lingüística Aplicada, Didàctica i Literatura.

En aquesta edició del congrés de la SEDLL es va fer èmfasi en la literatura i la lectura, i es va retre homenatge a Aurora Marco en la taula rodona "Feminismos y didáctica de la lengua y la literatura: pasado, presente y futuro". Marco és professora i una destacada investigadora, ara jubilada, que ha treballat en l’àmbit de la literatura i el feminisme. Forma part del Comitè Honorífic de la SEDLL.

Aquest any la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura celebra el seu trentè aniversari i al final d’aquest congrés a Galícia va tenir lloc l’assemblea de socis anual, durant la qual es va decidir modificar el nom de la societat, que canvia l’adjectiu 'espanyola’ per ‘internacional’; és a dir, a partir d’ara, la societat passa a anomenar-se Sociedad Internacional de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Farà el seu pròxim congrés els dies 27, 28 i 29 de novembre de 2024 a Lleida amb el tema "La didàctica de la llengua i la literatura en societats plurilingües i tecnologitzades: Aprendre i ensenyar des de la cultura oral i escrita cap a l’era digital".