Comitè entrant

Josep Bisquert presidirà el Comitè d’Empresa quatre anys més

25.05.2023

El Comitè d’Empresa s’ha constituït avui, després que en les eleccions celebrades dijous passat l’única llista presentada rebés el suport majoritari. Durant la sessió s’ha renovat la confiança en Josep Bisquert perquè presideixi l’òrgan de representació dels treballadors a l‘empresa per quatre anys més. També s’ha creat una nova figura de president adjunt funcional, que ocuparà Marcos Cànovas. També s’ha elegit Dolors Biosca com a secretària i s’ha nomenat Jaume Miquel March, Joan Carles Casas, Agustí Comella,  Lluís Jurada i Marta Oliveró com a membres de la Comissió de Seguretat i Salut. Més endavant, quan s’acordi el reglament d’Organització i Funcionament, s’establiran les altres comissions.

Una llista unitària sorgida de primàries

A les eleccions hi van concórrer 231 persones (167 dones i 64 homes) d’un cens de 1.184 (734 dones i 450 homes). Els resultats foren de 229 vots a favor de la llista presentada, un vot nul i un vot en blanc.

Aquesta llista, vinculada a Comissions Obreres, va sorgir d’un procés de primàries amb l’objectiu de propiciar que la comunitat universitària votés les persones concretes i decidís l’ordre de la llista tenint en compte quatre criteris bàsics: la representació de tots els col·lectius de l’empresa (9 PAS, 12 PDI no associats, i 2 PDI associats); la representació de totes les facultats FETEP, FEC, FCTE i FCSB; la paritat de gènere; i la renovació de la part dels membres de l’actual representació sindical en funció del nombre de mandats consecutius exercits.

Els components de la llista són: per part del PAS, Núria Arumí Albó, Josep Bisquert Illa, Lola Muñoz Vilaseca; Ramon Benito Bové; Lluís Jurada Sayós; Marta Oliveró Serrat; M. Alba Comasòlivas Codina, Josep M. Compañó Madrid, Dolors Biosca Roca; per part del PDI, Esther Fatsini Matheu, Jaume Miquel March Amengual, Dolors Rusiñol Cirera, Joan Carles Casas Baroy, Marcos Cánovas Méndez, Daniel Jiménez Hernández, Xavier Serra Jubany, M. Dolors Anton Solà, Francesc Xavier Vicente Soriano, Jordina Coromina Subirats, Agustí Comella Cayuela, José Antonio Corral Marfil; i per part del PDI associat, Marta Cabanillas Resino i Gabriela Zapior Grabowska. La llista de suplents, la conformen 11 membres del PAS, 10 del PDI i 2 PDI associat.