Josep Burgaya en la presentació de Tiempos de Confusión

Josep Burgaya presenta el seu llibre ‘Tiempos de confusión’

18.05.2023

Divendres passat, 12 de maig, a les set del vespre, la llibreria Foster & Wallace de Vic va acollir la presentació del llibre de Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), Tiempos de confusión (ed. El Viejo Topo). L’autor el va presentar acompanyat a la taula d’Ana Palomo i Rafa Madariaga, vicedegana i professor de la FEC, respectivament, amb qui va dialogar a propòsit del llibre.

En Tiempos de confusión Burgaya posa de relleu el fet que la identitat s’ha convertit en un espai de refugi i que “l’aposta per la identitat respon tant a pulsacions fortes en la dreta extrema com en l’esquerra situada més enllà de la social democràcia”. L’autor també hi constata que en general “la dreta tendeix a capturar l’inconformisme social que es deriva dels diversos malestars existents, davant un progressisme que en certa manera s’ha tornat conservador”, de manera que “afirmar-se provocativament de dretes ja no resulta ranci, sinó transgressor”. El llibre també parla del fet que el progressisme ha sucumbit a la trampa de la diversitat i que la societat s’ha convertit en un conjunt de subjectivitats que demanen ser reconegudes en la seva singularitat, mentre l’esquerra ha deixat de costat temes fonamentals, com les polítiques econòmiques que generen polaritat de rendes i més empobriment. En definitiva, assenyala l’autor, “la confusió ha envaït l’esquerra, que si es pretén emancipadora, hauria de recuperar la preocupació pels temes fonamentals”.