La 2a cursa d’orientació solidària de Vic recapta 350€ per combatre la soledat i els problemes d’integració

La 2a cursa d’orientació solidària de Vic recapta 350 euros per combatre la soledat i els problemes d’integració

22.06.2021

El dissabte 19 de juny es va celebrar la segona edició de la Cursa d’Orientació Popular de Vic, organitzada per la UVic-UCC, amb la participació d’unes setanta persones, repartides en 15 equips i 5 participants individuals. En total es van recaptar 350 euros per al projecte “Vida i dignitat”, de l’associació solidària Ashes (Associació per a la Sostenibilitat Humana, Ecològica i Social), que treballa per cobrir les necessitats de les persones que pateixen soledat o problemes d’integració social i laboral.

La cursa va consistir en la cerca d’unes fites en un mapa de la ciutat de Vic partint del Passeig d’en Pep Ventura. L’objectiu era completar el circuit en el menor temps possible, tot i que hi va haver participants que es varen prendre l’activitat lúdica com una passejada agradable per la ciutat. En la categoria individual, el guanyador va ser Martí Vallbona, seguit de Pere Porta i Abdelilah Karrouch. Pel que fa els equips, les primeres classificades van ser Stupendes, en segon lloc Suma i Segueix, i en tercera posició l’equip Fribod.

L'esdeveniment el va organitzar la UVIc-UCC a través del Servei d’Esports de l’UHub – Servei a la Comunitat Universitària de la UVic dins la Fira VicActiva’t, impulsada per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Vic. En aquesta mateixa fira, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes hi va participar amb un estand on es va repartir informació sobre els graus en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE), el doble grau en CAFE i Mestre d’Educació Primària, el grau en Nutrició Humana i Dietètica, Fisioteràpia i els màsters relacionats amb l’esport.

A més, dins el mateix programa d'activitats de la Fira VicActiva't del dissabte 19 de juny també va tenir lloc la presentació del llibre Des de la graderia, escrit pels professors de la FETCH Joan Arumí, Albert Juncà i Gil Pla i editat per Eumo Editorial. El llibre explica la complexitat del procés d’aprenentatge esportiu des d’una vessant pedagògica i sociològica, i també va ser el protagonista de l'última sessió de les Lectures en conversa d'enguany, que va celebrar-se el passat 16 de juny.