gestores de Suport Usuaris de les Biblioteques de la UAB

La Biblioteca de la UVic acull un grup de gestores de suport als usuaris de les biblioteques de la UAB

15.06.2023

La Biblioteca de la UVic va rebre, dimecres passat, un grup de gestores de suport als usuaris de les biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en una visita que tenia com a objectiu intercanviar coneixements i explorar el model de formació pioner que s'està implementant a la Biblioteca de la UVic. La trobada va permetre compartir i debatre experiències i bones pràctiques entre els professionals de les dues institucions.

A més de presentar la proposta formativa de la Biblioteca de la UVic, va servir com a fòrum de debat per  promoure la col·laboració i l'intercanvi de coneixements entre els participants. Alhora, les gestores de la UAB van tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà alguns dels espais destacats de la UVic, com l'Aula Montessori i el petit plató utilitzat per la Biblioteca per enregistrar vídeos tutorials per a les formacions i l'elaboració de materials educatius.

La Biblioteca de la UVic destaca per la seva oferta formativa, que abasta tota la comunitat universitària. Amb l'objectiu de donar a conèixer els serveis i recursos disponibles, així com d'optimitzar-ne l'ús, s'organitzen activitats de formació que se centren en les competències digitals i informacionals bàsiques, en gestió bibliogràfica o en portafolis digitals, entre d’altres. Mitjançant el servei ULibraryLab, per exemple, la Biblioteca de la UVic reuneix diverses modalitats de formació, que inclouen sessions presencials, semipresencials i en línia. A més, proporciona materials d'autoformació allotjats a la plataforma Moodle Ubiqua, que permet als usuaris accedir a recursos educatius de manera flexible i adaptada a les seves necessitats. Les propostes estan orientades principalment a estudiants, però també se n’ofereixen per al personal docent i investigador.