Docència

Primera edició del programa EBU a la Biblioteca Pilarín Bayés

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic obre les portes al projecte Escola i Universitat

La primera setmana en què la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic ha obert les portes al públic ja s’ha estrenat acollint estudiants dels graus de Mestre de la UVic i infants de les escoles de Vic en la primera edició del projecte Escola-Biblioteca-Universitat (EBU). EBU és una extensió del projecte Escola i Universitat, que des del curs 2019-2020 es desplega a la FETEP amb la voluntat de vincular al territori pràctiques de qualitat en la formació inicial dels graus de Mestre. Eduard Ramírez, degà de la FETEP, explica sobre aquest programa que: “és estratègic perquè permet traslladar la docència universitària a una altra entitat de la ciutat” i afegeix que l'EBU permet que “Vic esdevingui una ciutat més educadora que mai”.

La Biblioteca Pilarin Bayés és l’espai on, des d’aquesta setmana i fins a finals de novembre, els estudiants de 4t del doble grau en Mestre d’Educació Infantil/Mestre d’Educació Primària comparteixen una experiència educativa amb infants de 4t de Primària de l’escola Les Dominiques Vic. En concret, EBU s’estrena a través de l’assignatura de primer semestre Didàctica del Llenguatge II i, més particularment, desenvolupant un projecte per millorar l’expressió escrita dels alumnes de Les Dominiques.

Durant sis dimarts, els estudiants del doble grau s’ocupen de dissenyar, implementar i avaluar una intervenció didàctica per tal que els infants de 4t de primària aprenguin a escriure dos tipus de textos: un article d’opinió i una fitxa tècnica. Les sessions tenen lloc els dimarts entre les 9 i les 10.30 h en diferents espais de la biblioteca (sobretot a la planta baixa i el primer pis), on cada estudiant de la UVic té assignat un alumne amb qui treballa l’expressió escrita de manera individualitzada. Les docents que hi participen són Mariona Casas (UVic), i Anna Pradell i Ester Alcántara (Les Dominiques Vic).

Amb vista al segon semestre, la participació en el projecte EBU continua mitjançant l’assignatura homòloga de Didàctica del Llenguatge II, que s’imparteix al grau en Mestre d’Educació Primària.