Jornada  cribratge ITS a la UVic

La bona acollida de la jornada de cribratge complet d’ITS en fa plantejar una nova edició

01.06.2023

La bona acollida que va tenir la jornada de cribratge complet d’infeccions de transmissió sexual (ITS) que es va fer dimarts passat, 23 de maig, fa plantejar als organitzadors que se’n faci una nova edició, afegint-hi més dies d’atenció.

En total es van atendre 28 persones, a les quals es van fer testos ràpids de VIH i sífilis, amb resultats immediats, i també un cultiu, que permet detectar clamídia i gonorrea, els resultats del qual es rebran posteriorment a través de l’aplicació La Meva Salut. El cribratge també anava acompanyat d’un assessorament personalitzat en salut mental i en prevenció de les ITS.

Aquesta és la tercera edició del cribratge que es porta a terme a la UVic a través d'Actua Vallès, amb el suport de la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral de l’Àrea d’Infraestructures de la UVic, i en total s’han fet proves a 76 persones de la comunitat universitària. L’objectiu d’aquest cribratge és portar a terme un diagnòstic precoç del VIH i altres ITS a tota la població de manera anònima, confidencial i gratuïta.