Recerca

La Sra. Magda Casamitjana i el Dr. Salvador Simó en la Jornada sobre la promoció de la salut mental als campus universitaris, celebrada a la Generalitat de Catalunya.
Magda Casamitjana i Salvador Simó en la Jornada sobre la Promoció de la Salut Mental als Campus Universitaris, celebrada a la Generalitat de Catalunya

La Càtedra de Salut Mental lidera l'estudi qualitatiu de la salut mental als campus universitaris de Catalunya

09.11.2023

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha encarregat a UNIDISCAT un estudi sobre la situació de la salut mental en els campus universitaris. A més de participar en la part quantitativa de l'estudi, també n'està liderant a través de la Càtedra de Salut Mental la seva dimensió qualitativa.

En aquest sentit, el director adjunt de la Càtedra i professor de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Salvador Simó, i la doctoranda Catalina Espitia han portat a terme durant aquest mes d’octubre i novembre tres grups focals amb estudiants, PAS i PDI. L’objectiu de l’estudi qualitatiu és comprendre millor la realitat i saber quins han sigut els aspectes estressants i protectors que afecten la salut mental, per tal de proposar estratègies de millora als campus catalans.

Els grups focals, formats per entre vuit i dotze persones, s’han fet en línia per poder garantir la màxima participació dels membres de les diferents comunitats universitàries del país. Dilluns passat, 6 de novembre, va tenir lloc la trobada de l’últim grup focal i els resultats es presentaran a finals d’any.

La UVic-UCC des del seu inici, a través del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i de la Càtedra de Salut Mental, lidera la comissió creada per a la realització d'aquest estudi. Per la seva banda, Catalina Espitia està portant a terme la seva tesi doctoral centrada en estratègies per millorar la salut mental als campus i per prevenir l’abús de drogues i l’automedicació.

Comissió per a la promoció de la salut mental

Així mateix, la UVic-UCC ha liderat una comissió creada en paral·lel sobre la promoció de la salut mental. En el marc d’aquesta comissió es va desenvolupar una jornada, coordinada pel mateix Salvador Simó, de reflexió i intercanvi de bones praxis per a la promoció de la salut mental als campus universitaris, que va presidir Magda Casamitjana, coordinadora del Pacte Nacional per la Salut Mental, al Departament d'Universitats de la Generalitat de Catalunya. Durant la jornada es va presentar, entre d'altres, el Programa de Suport a l'Estudiant de la UVic-UCC, que posa èmfasi en la necessitat del suport emocional per al benestar mental dels estudiants durant i després de la pandèmia.