a UVic organitza una jornada de cribratge complet d’ITS amb l’equip de l'Àrea de Salut Actuavallès

La comunitat universitària podrà sotmetre's a un cribratge complet d’ITS

18.05.2023

La UVic acull una nova edició de les jornades de detecció de VIH, sífilis i altres infeccions de transmissió sexual, oferint aquest cop un cribratge complet d’infeccions de transmissió sexual (ITS). En farà les proves l’associació ActuaVallès, el 23 de maig, de les 10 h a les 18 h, a l’edifici F de Miramarges. Aquesta jornada està oberta a tothom de la comunitat universitària.

Les infeccions de transmissió sexual són causades per bacteris, virus, fongs, paràsits i protozous. El Ministeri de Sanitat afirma que en la majoria dels casos no apareixen símptomes o són poc expressius, de manera que és fàcil la seva transmissió, de manera que poden causar diferents problemes de salut (embaràs extrauterí, càncer genital, etc.). La infecció no es cura sense tractament, tot i que poden desaparèixer els símptomes de les infeccions.

El servei que s’ofereix en aquesta ocasió és la informació sobre les ITS, les proves ràpides de VIH, sífilis i, si es compleixen criteris de valoració de risc, hepatitis C. Totes aquestes es fan a través de la digitopunció i se n'obtenen els resultats en 20 minuts. A més a més, i com a novetat, també es demanaran cultius d'ITS, a partir de mostes vaginals, anals i/o d'orina, i una recollida de mostra bucal, que seran analitzades a l’Hospital Taulí de Sabadell, i posteriorment es comunicaran els resultats per telèfon o a través de la Meva Salut.

Es pot demanar cita enviant un WhatsApp al telèfon de l'organització (690 85 26 72). També es pot consultar informació a través de l'Instagram @provavih.