Màquina de la Cuina de Sant Tomàs instal.lada  a l'edifici B

La Cuina de Sant Tomàs ofereix menús saludables mitjançant una màquina d’autoservei a la UVic

08.06.2023

El servei de La Cuina de Sant Tomàs ofereix menús saludables i sostenibles a tota la comunitat universitària de la UVic per mitjà d’una màquina d’autoservei que permet arribar als usuaris minimitzant l’impacte mediambiental i oferint una experiència diferenciadora. La start up osonenca Awayter és l’empresa que ha fabricat i patentat aquesta màquina, que permet a La Cuina de Sant Tomàs arribar al consumidor final a través d’un servei immediat i, a més, de forma ininterrompuda.

La màquina ja està instal·lada i en funcionament a l'office de la planta baixa de l'edifici B de Miramarges. La seva adquisició s'emmarca en el concepte d'universitat saludable i sostenible, oferint als usuaris uns plats saludables i equilibrats, amb uns envasos 100 % compostables i biodegradables. Treballen amb productes de proximitat, reduint així la seva petjada de carboni.

Durant les primeres setmanes, La Cuina de Sant Tomàs ofereix un descompte del 15 % en el preu dels plats. Segons la seva responsable, Imma Aumatell, ubicar aquesta primera màquina a la UVic permet “oferir la nostra proposta culinària a un públic que necessita flexibilitat i disposar d’opcions de menjar ràpid, i que valora que sigui saludable. Oferim propostes de primers i segons plats”. Per la seva banda, Arnau Bardolet, director de l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals, afirma que aquest nou projecte "se suma al concepte dels UCoworking office, aquests espais de benestar que tant hi podem veure estudiants com personal treballant individualment, en grup, descansant, dinant, xerrant... Són espais polivalents que s'adapten a la necessitat del moment". Bardolet afegeix que aquesta "és una col·laboració més amb Sant Tomàs, entitat amb la qual fa molt temps que treballem, sobretot en l'àmbit de consergeria i manteniment".

Per mitjà d’aquesta màquina s’ofereix un sistema d’autoservei amb un quiosc autònom digital d’aliments frescos, envasats, termosegellats i refrigerats que es poden comprar les 24 hores els 7 dies de la setmana i sempre que les instal·lacions de la UVic estiguin obertes. Les propostes compten amb la informació detallada dels plats (ingredients, al·lèrgens, valor nutricional) i es poden pagar amb targeta de crèdit a través de la pantalla tàctil amb usabilitat intuïtiva.