Signatura del conveni de la UVic-UCC amb el Ruli District Hospital de Ruanda
Visita a l'Institut Catholique de Kabgayi (ICK)
Reunió de treball a Ruanda, de la mà de l'associació Rosa Dilmé
Reunió de treball a Ruanda, a partir de l'Associació Rosa Dilmé

La Facultat de Medicina i la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar signen un conveni amb el Ruli District Hospital de Ruanda

08.02.2024

Les unitats internacionals de la Facultat de Medicina i de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC han signat recentment un conveni de col·laboració amb el Ruli District Hospital, situat al districte de Rushashi (Ruanda), en virtut del qual els estudiants de Medicina i d’Infermeria de la Universitat podran fer-hi estades de pràctiques —extracurriculars, en el cas del grau en Medicina—, a partir del curs 2024-2025.

El Ruli District Hospital ofereix atenció sanitària a una població d’uns 104.000 habitants i dona servei a vuit centres de salut, cinc centres de salut públics i tres centres de salut gestionats per confessions religioses. També rep derivacions de set altres centres de salut fora de la seva àrea d’influència, dels districtes de Rulindo, Muhanga i Kamonyi. Actualment, el Ruli District Hospital ofereix serveis de cirurgia general, medicina interna, pediatria neonatal, ginecologia i obstetrícia, urgències, serveis paramèdics (radiologia, odontologia, salut mental, oftalmologia, farmàcia, etc.), serveis especials (clíniques VIH i malalties no transmissibles, per exemple) i casa maternal.

Centres d’educació superior

A més a més de visitar el Ruli District Hospital, entre el 8 i el 12 de gener les representants de les dues facultats de la UVic-UCC també van poder conèixer de primera mà i establir contacte amb el Ruli Higher Institute of Health Sainte Rose de Lima de Ruanda. En aquest últim cas es tracta d’una institució privada fundada per l’Església catòlica, per l’Arquebisbat de Kigali, on es poden seguir estudis d'Infermeria General i d'Obstetrícia. El contacte entre la UVic-UCC i les dues institucions ruandeses es va fer a partir de l’Associació Rosa Dilmé, una organització vigatana sense ànim de lucre que treballa en projectes en l’àmbit de la salut i l’educació a Ruanda i més en concret a Ruli.

En el marc de la visita a Ruanda també es va dur a terme una reunió de la UVic-UCC amb responsables de l’Institut Catholique de Kabgayi (ICK), amb l’objectiu d’explorar futures col·laboracions. Es tracta d’una institució privada d’ensenyament superior fundada el 2002 per la diòcesi catòlica de Kabgayi que compta amb facultats de ciències de la salut i educació, entre d'altres. En aquesta mateixa zona, les representants de la UVic-UCC també van poder conèixer l’Hospital de Kabgayi, situat al districte de Muhanga, al sud-oest de Kigali, capital de Ruanda.