Recerca

Investigadors del projecte europeu Interprofessional Global Prep IP
Foto de Marc Sanyé

La FCSB colidera una formació sobre atenció a persones refugiades amb 275 participants en l'àmbit europeu

26.10.2023

Es tracta d'una formació en el marc del projecte europeu Interprofessional Global Prep IP, que té la finalitat de millorar l'educació de professionals sanitaris europeus per atendre les persones refugiades. El consorci europeu està format per la UVic-UCC, juntament amb el Centre for Migration Health (Turquia), el Trinity College Dublin (Irlanda), el Western Norway University of Applied Sciences (Noruega) i HAWK University of Applied Sciences and Arts (Alemanya), i està finaçat per la convocatòria k2 Erasmus +.

La formació en línia es desenvolupa des del 16 d'octubre fins al 24 de novembre i s’estructura al voltant de cinc mòduls de capacitació: global migrations; refugee experiences in new health and social context; navigating health systems and transforming practice through interprofessional and intersectoral collaboration; diversity in society & in health care, i social and occupational determinants of mental health. La UVic-UCC ha creat i lidera aquest últim mòdul sobre salut mental i ocupacional de les persones refugiades. Es tracta d'una formació reconeguda a través de crèdits de lliure elecció.

L’equip de treball de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar està format pels recercadors Josan Merchan, Mirari Ochandorena, Daniel Jiménez, Ricard Castro, Montse Romero i Salvador Simó (IP). Fidel al compromís que té amb la societat, la UVic-UCC compta amb l’especialització en l’abordatge del benestar de les comunitats de refugiats, ja que entre d’altres ha coliderat també el projecte Interdisciplinary Cooperation in Psychosocial interventions.