Recerca

La FCSB participa en el VI Congrés Internacional de Teràpia Ocupacional a Costa Rica

12.11.2020

Amb el lema “Potenciant l'autonomia i la salut integral en el curs de la vida” el 7 i 8 de novembre passat es va celebrar el VI Congrés Internacional de Teràpia Ocupacional a Costa Rica, que va comptar amb la participació de Salvador Simó, professor de Grau en Teràpia Ocupacional de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB). Com a ponent convidat, Simó va impartir la conferència “Per una Teràpia Ocupacional Transformadora: de la dita al fet” i el taller “Teràpia Ocupacional: intervencions comunitàries des de l'emprenedoria social”.

En les seves intervencions, Simó va partir d’estudis de cas basats en els projectes d'intervenció comunitària amb un impacte directe en la salut i en la participació social que s'estan liderant des de la FCSB i el Centre d'Estudis Sanitaris i Socials (CESS). Aquests projectes porten associada una dimensió de recerca desenvolupada pel grup de recerca Salut Mental i Innovació Social (SaMIS) en col·laboració amb la Càtedra de Salut Mental, de la qual el Simó és director adjunt, per poder validar de manera científica l'impacte de les intervencions. Els projectes evidencien també el lideratge del grau en Teràpia Ocupacional de la Facultat i del CESS en el camp de les intervencions comunitàries i de l'emprenedoria social.

El congrés el va organitzar la Universitat de Santa Paula, amb la col·laboració del Ministeri de Salut de Costa Rica i del Sistema d'Acreditació de l'Educació Superior de Costa Rica. El total d'assistents va ascendir a més de 200, en la seva majoria professionals de les Ciències de la Salut, procedents de Centreamèrica, Sud-amèrica, Canadà i Espanya.