Recerca

La FCSB participa en un nou projecte d'atenció a les persones refugiades

Un equip d'investigadors de la UVic-UCC ha iniciat el projecte Persons with Refugee Experience Education Project Interprofessional PREP- Global (2021-2014). L'objectiu és generar coneixements des de la recerca i produir materials educatius per a estudiants europeus en l'àmbit de la teràpia ocupacional i de la fisioteràpia per millorar l'atenció a les comunitats de persones refugiades.

La UVic-UCC lidera el treball de recerca del projecte, on també hi participen la Universitat de Bergen (Noruega), el Trinity College (Regne Unit), Zhaw University (Suïssa), i Hawk University of Applied Sciences and Arts (Alemanya). L'equip d'investigadors de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar el formen Mirari Ochandorena, Josan Merchan, Ricard Castro i Montse Romero, investigadors del grup de recerca Methodology, Methods, Models, Health and Social Outcomes (M3O), i Salvador Simó, investigador del grup de recerca de Salut Mental i Innovació Social (SaMIS)

El projecte implica una col·laboració interdisciplinària entre els grups de recerca Salut Mental i Innovació Social (SaMIS) i Methodology, Methods, Models, Health and Social Outcomes (M3O), de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i del Centre d'Estudis Sanitaris i Socials (CESS). Aquest projecte dona continuïtat a altres investigacions coliderades per Salvador Simó Interdiciplinary cooperation in psychosocial interventions with refugees (INTERACT 2018-2020, ERASMUS +), i el projecte A Project for migrant nationals from third countries (UNINTEGRA 2016-2018, AMIF).

El passat 9 de març, en el marc de PREP Global, es va celebrar una trobada internacional per a debatre intervencions addicionals davant la crisi humanitària provocada per la guerra d'Ucraïna. El mes de maig se celebrarà una trobada internacional en la Universitat de Hildesheim (Alemanya).