Docència

Foto de brotiN biswas

La FEC, com a subseu del Col·legi de Periodistes, acollirà una formació sobre intel·ligència artificial adreçada al sector

15.02.2024

La subseu del Col·legi de Periodistes de Catalunya ubicada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic, acollirà el divendres del 23 de febrer, de 10 a 14 h, el Taller d'Intel·ligència Artificial: Tècniques de Generació de Continguts per a Periodistes.

El curs, que tindrà un fort component pràctic, mostrarà les plataformes d’intel·ligència artificial que lideren la generació de continguts per a entorns de comunicació digital. També s’hi practicaran tècniques pas a pas per a la creació de textos, imatges, vídeos i àudios. Així mateix, s’hi ensenyarà com combinar diverses plataformes per estalviar temps i guanyar en efectivitat, i es clourà amb exemples específics de peces de màrqueting digital generades amb intel·ligència artificial (IA).

La formació, que permetrà aprendre tècniques i habilitats per automatitzar continguts, s’adreça especialment a periodistes de premsa escrita, ràdio, televisió i mitjans digitals. Igualment, a consultors, professionals de gabinets de comunicació o treballadors dels departaments de comunicació i màrqueting que vulguin explorar formes d’aplicar la intel·ligència artificial.

Impartirà el curs Enrique San Juan González, periodista especialitzat en noves tecnologies. San Juan ha dirigit diverses publicacions de tecnologia, ha coordinat el suplement de tecnologia Novatec de La Vanguardia, i ha treballat en el departament de comunicació d’IBM Espanya. Actualment, és director de l’agència digital Community Internet – The Social Media company a Barcelona.