Beques FACM 20022
Anna Rodríguez, Josep Bau i Miquel Torrents
Lliurament de beques a la mobilitat FACM 2022

La Fundació Antiga Caixa Manlleu beca 18 estudiants per fer mobilitat internacional

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) ha atorgat 18 beques a estudiants que durant aquest curs 2021-2022 han fet un programa de mobilitat internacional a la UVic, siguin programes d’estudi o de pràctiques. En total, ha repartit un fons dotat amb 9.500 euros en beques entre 17 estudiants de grau i a 1 de doctorat.  L’acte de lliurament va tenir lloc ahir dijous, a la sala d’actes Mercè Torrents de la UVic, i va comptar amb la presència del president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, Miquel Torrents, i del vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau.

Miquel Torrents es va mostrar content de poder retornar a la normalitat “després de dos anys irregulars, plens d’ajornaments i d’anul·lacions de viatges a causa de les diferents onades de la covid-19” i es va adreçar als estudiants que ja havien tornat de les respectives estades desitjant-los “que la motxilla plena d’experiències personals i acadèmiques que porteu a sobre us acompanyi al llarg de tota la vida”. Torrents  va afirmar també la importància que  la FACM dona a la formació, explicant que a més del programa de beques a la mobilitat, la Fundació i la UVic estan portant a terme el projecte Mentoria Educació a Secundària (MES), que treballa per evitar els abandonaments escolars prematurs.

Durant l’acte, Sabrina Guix, estudiant de Mestre, que va fer una estada a Islàndia; Marina Jordana, estudiant d’Infermeria, que va estar a Hongria, i Novela Bendetti, doctoranda a Àustria, van explicar l’experiència viscuda a l’estranger. A diferència d’altres anys, en aquesta ocasió es va declarar desert el Premi al Millor Reportatge Audiovisual, ja que el jurat va considerar que els treballs presentats no acabaven de complir les bases de la convocatòria.

L’acte el va cloure el vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau,  que va felicitar els estudiants becats i va posar en valor el fet que aquestes beques es lliuren en funció del rendiment acadèmic i que, per tant, a més d’un ajut econòmic “representen un reconeixement a una trajectòria”. Per Bau, potenciar la mobilitat internacional és “apostar per la formació de qualitat”,  ja que “la internacionalització l’entenem com un element central per a la formació de tots els nostres estudiants”.

Valorar l’experiència adquirida

Durant el lliurament de beques, l’experta en internacionalització i interculturalitat Anna Rodríguez-Casadevall va pronunciar una xerrada titulada “Quan els finals són els nous inicis”,  en la qual va explicar què significa tenir competència intercultural. Durant la seva xerrada va parlar de la importància de ser capaços de comunicar-se en la diferència, de comprendre les diferents maneres de veure el món, de ser conscients de la pròpia cultura, de tenir capacitat d’adaptació, ser tolerants davant l’ambigüitat i de saber viure el xoc cultural invers, un cop s’ha retornat.  Va concloure la seva xerrada afirmant que  “és important veure en la diferència una oportunitat de creixement” i que totes les experiències viscudes durant la mobilitat “són un inici a futures oportunitats, a nous recursos per saber què es vol fer en el futur i una invitació a reconèixer les noves competències adquirides i a posar-les en valor”.