Internacional

Acte de lliurament de beques per a la mobilitat internacional de la Fundació Antiga Caixa de Manlleu

La Fundació Antiga Caixa Manlleu concedeix 10.000 euros en beques per a la mobilitat internacional a dinou estudiants de la UVic

13.07.2023

La Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) ha atorgat dinou beques a estudiants que durant aquest curs 2022-2023 han fet un programa de mobilitat internacional al Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), siguin programes d’estudi o de pràctiques. En total, ha repartit un fons dotat amb 10.000 euros en beques entre disset estudiants de grau, un estudiant de màster i un de doctorat. L’acte de lliurament va tenir lloc el dijous 6 de juliol a la sala d’actes Mercè Torrents de la UVic-UCC, i va comptar amb la presència del president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, Miquel Torrents, i del vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau.

A més del lliurament de les beques i d’escoltar alguns dels testimonis dels estudiants que van fer estades a l’estranger, es va lliurar el Premi al Millor Reportatge Audiovisual, valorat en 500 euros, que va recaure en la Clàudia Ferragut, que va fer una estada de pràctiques internacionals a les institucions Aatmiya i EDFON al Nepal.

Miquel Torrents va destacar que la concessió de les beques a la mobilitat és un dels projectes més antics de la FACM, com a projecte iniciat fa trenta-quatre anys per Caixa de Manlleu. També va destacar que l’educació dels joves és un dels elements que sempre ha motivat la fundació “i tenir la UVic-UCC al costat ens ha permès col·laborar amb professionalitat i eficàcia”. Torrents va posar com a exemples de col·laboració, a més de les beques a la mobilitat, el projecte MES (de mentoria a secundària), o la cessió a l’Ajuntament del Centre Cultural de Manlleu per acollir el nou Campus Professional de la UVic-UCC en aquesta vila. Sobre les beques, va dir que “aquest és el nostre gra de sorra perquè els estudiants universitaris assoleixin la formació en l’àmbit internacional, que cada cop és més necessària”.

L’acte, el va cloure el vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, que va agrair a la FACM la constància en el suport en aquests ajuts durant més de tres dècades i va felicitar els estudiants guardonats per haver triat l’opció de marxar, “cosa que requereix valentia i permet tenir una visió acadèmica i professional molt més àmplia”. També va afirmar que aquestes beques “són un reconeixement a l’esforç, al treball i a la capacitat d’iniciativa per sortir de la teva zona de confort”, i va afegir que “fugir de la familiaritat també et torna diferent a casa”.

La importància d’adquirir empatia

L’acte va incloure també una ponència del consultor en comerç internacional d’Acció, Jordi Tordera, exestudiant de Traducció i Interpretació de la UVic i actual professor de l’EMBA (Executive MBA), que va explicar el seu camí cap a la internacionalització, del qual va ressaltar dos conceptes indispensables: els contactes i compartir. També va destacar la importància de les beques com a oportunitat i va afirmar que “el món globalitzat cada vegada és més petit i més complex, però els recursos que tenim són menys i, per tant, cal saber-los gestionar millor”. Igualment, va referir-se a l’empatia com una de les eines indispensables que s’adquireixen fent mobilitat “ja que et permet veure el món amb uns altres ulls”. Va cloure la intervenció explicant la diferència entre multiculturalitat i interculturalitat com a paradigma de relació entre cultures amb base d’igualtat.