Responsables de Caixabank i UVic-UCC després de la signatura de l'acord
Responsables de Caixabank i UVic-UCC durant la signatura de l'acord

La Fundació ‘la Caixa’ i CaixaBank renoven el suport al Programa de convivència de la UVic

20.12.2021

La Fundació ‘la Caixa’ i CaixaBank han renovat, un any més, el suport al Programa de convivència de la UVic. Aquest programa neix amb la voluntat d’afavorir el desenvolupament d’habilitats socials, l’autonomia personal, l’autoestima i la qualitat de vida de persones amb diversitat funcional.

El Programa de convivència, al qual es pot acollir tot l’estudiantat de la UVic, proposa que joves amb diversitat funcional puguin conviure amb estudiants universitaris en un pis i, d’aquesta manera, adquirir autonomia a la llar mentre aprenen a responsabilitzar-se de les pròpies decisions per tal que en el futur puguin escollir on volen viure i amb qui.

En aquests moments, hi ha un pis pilot que funciona amb tres estudiants i un jove amb síndrome de Down. Els estudiants voluntaris participen en aquest programa amb la voluntat de viure una experiència enriquidora, que els ha de permetre conèixer, comprendre, acceptar i respectar persones amb capacitats diverses. A banda d’aquesta vocació social, també obtenen sis crèdits RAC i beneficis en el lloguer de l’habitatge.

A més, tots els convivents reben el suport d’altres estudiants voluntaris vinculats a graus de les àrees de Ciències de la Salut (Teràpia Ocupacional, Nutrició Humana i Dietètica, i Infermeria) i de l’Educació (Educació Social i Psicologia), que els ajuden a organitzar el dia a dia i a solucionar possibles problemes que puguin sorgir arran de la convivència. El programa també compta amb la tutela i l’expertesa del Servei d’Atenció a l’Estudiant amb Diversitat Funcional de la UVic.

Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, ha fet una aportació al Programa de convivència de 4.200 euros, mentre que els 13.800 euros restants els aporta la Universitat i el lloguer bonificat dels estudiants. Segons el vicerector de Professorat de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Albert Juncà, “aquesta iniciativa, que s’inclou dins d’un programa de voluntariat de la UVIC-UCC molt més ampli, és molt interessant i necessària. Tots formem part de la societat i hem d’estar preparats per treballar i conviure amb tot tipus de persones”.