Josep Eladi Baños i Joan Casany
Mariona Santaugini
Josep Eladi Baños i Anton Granero
Anton Granero

La Fundació Sant Tomàs i Anton Granero reben la Medalla Institucional de la UVic-UCC

En el transcurs de l’acte d’inauguració del curs, el rector Josep Eladi Baños va lliurar la Medalla Institucional de la UVic-UCC a la Fundació Sant Tomàs, per la seva contribució com a vector territorial i de cohesió social. També en va destacar la tasca que desenvolupa en la promoció i la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual o amb dificultats en el desenvolupament i les seves famílies a Osona, així com la col·laboració activa que manté amb la Universitat. Per part de la Fundació Sant Tomàs, va recollir el guardó el seu president, Joan Casany, que va afirmar que “Sant Tomàs no seria el mateix sense la UVic-UCC al costat. El coneixement i la recerca són essencials per avançar i des de Sant Tomàs estem molt satisfets d’establir aquestes aliances amb la Universitat”. Mariona Santaugini, usuària de Sant Tomàs, va dir que “aquesta medalla ens permet a les persones amb discapacitat intel·lectual ser nosaltres mateixos; somiem viure en una societat més inclusiva”.

Per altra banda, també va rebre la Medalla de la UVic-UCC Anton Granero, dissenyador gràfic i editor, fundador i director (1984-2014) d’Eumogràfic —actualment Eumo_dc— i director d’ACVic Centre d’Arts Contemporànies. Granero va rebre la distinció per la seva vinculació i participació en els orígens de la Universitat des de diferents àmbits, i per haver participat en la creació i el desenvolupament de les societats Eumo Editorial i Eumogràfic, així com per haver format part del Patronat de la FUBalmes, des d’on va liderar el programa Fem UVic-UCC, entre altres mèrits. “La distinció m’honora i em fa feliç” va dir Granero, que va aprofitar el seu parlament per fer la petició al govern català d’atorgar a la UVic-UCC “un reconeixement com a universitat pública i garantir per als nostres estudiants preus públics”.

En l’acte d’inauguració de curs també es van atorgar les insígnies a les persones de la Universitat que el curs passat es van jubilar: Ronald Puppo Bunds, Josep Fernández Villena, Encarnació Mora López, Montserrat Vila Gangolells i Teresa Lleopart Coll, que no va poder assistir a l’acte. A més, es van concedir els premis extraordinaris i els premis als millors expedients de cada titulació.

Una representació de l’Orquestra Inclusiva de la UVic, formada per Judith de Lanuza i Laura Cristòfol (flautes), Mercè Naudi (violí), Miquel Sala (violoncel), Joan Serrat (fagot) i Lluís Solé (clavicèmbal i baix continu), va interpretar Chaconne des Scaramouches, de J. B. Lully.

L’acte es va cloure amb el cant de l’himne universitari Gaudeamus igitur. En acabar, el públic assistent va poder recollir un exemplar del cartell d’inauguració de curs 2022-2023, obra de l’artista Aina Roca, que havia estat membre de la comunitat universitària i que va morir l’agost de 2020.