La Fundación Teófilo Hernando i la UVic-UCC signen un conveni de col·laboració

La Fundación Teófilo Hernando i la UVic-UCC signen un conveni de col·laboració per formar els futurs professionals de la indústria farmacèutica i els assajos clínics

09.11.2023

La Fundación Teófilo Hernando (FTH) i la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) han signat un conveni de col·laboració per impartir a Barcelona els programes de postgrau d'aquesta escola de referència en la formació de professionals de la indústria farmacèutica i en l'R+D del medicament. Actualment, l'FTH imparteix els seus programes formatius a Madrid.

En la signatura del conveni, que ha tingut lloc aquest matí a l'escola de negocis ESERP, centre adscrit a la UVic-UCC, on s'impartiran els programes, hi ha assistit el president de l'FTH, el professor Antonio García García, i el seu director, Arturo García de Diego, així com el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. Per al president de l'FTH, aquest acord suposa “una nova oportunitat per a la formació de graduats en ciències de la salut en una àrea geogràfica amb gran tradició en les activitats relacionades amb l'R+D+i del medicament, que contribuirà de manera molt significativa a la seva inserció laboral i desenvolupament professional”. Per part seva, el rector de la UVic-UCC ha assenyalat que aquesta fita constitueix un important pas endavant en la política de formació contínua de la universitat: “Estem convençuts que aquest és el principi d'una col·laboració més profunda en el disseny i la realització d'altres programes de postgrau en l'àmbit de ciències de la salut que puguin ser impartits a Barcelona i a Madrid”.

Formació avançada i 360º a la indústria farmacèutica, biotecnològica i de 'healthcare'

La Fundación Teófilo Hernando és una entitat amb més de 25 anys d'experiència en la preparació de joves graduats per desenvolupar-se professionalment en l'àmbit de la salut a l’Estat espanyol, especialment en els sectors de la indústria farmacèutica i els assajos clínics. A partir del pròxim any, els seus dos programes més rellevants, que actualment s'imparteixen en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Madrid (UAM), tindran les seves edicions al Campus Barcelona de la UVic-UCC. Es tracta del màster en Monitorització i Coordinació d'Assajos Clínics (MYCEC), un programa pioner en la formació de monitors i coordinadors d'assajos clínics, que ja compta amb 25 edicions i és considerat un dels cinc millors programes en el sector salut, segons el darrer rànquing elaborat pel diari El Mundo, i el Màster en Investigació i Comercialització del Medicament (MICOM): un programa únic que, amb 13 edicions, ofereix una formació transversal que permet accedir professionalment a diferents llocs de treball dins del sector de la indústria farmacèutica.

Tots dos màsters, de 90 crèdits ECTS, destaquen pel seu enfocament pràctic i la formació multidisciplinària, i ja han preparat més de 1.000 alumnes per al mercat laboral amb la contribució de més de 150 professors actius al sector, i una inserció laboral del 100 %. A més, aquests programes treballen de manera personalitzada en l'enfortiment de les competències personals i professionals dels estudiants.

L'FTH i la UVic-UCC s'alien per a la formació de professionals de la indústria del medicament

Amb la signatura d'aquest conveni s'uneixen l'experiència i la vinculació de la Fundación Teófilo Hernando amb la indústria del medicament i la formació especialitzada en el sector farmacèutic amb el prestigi i el rigor de la UVic-UCC, per tal d'impulsar la inserció laboral i el creixement professional dels graduats en Ciències de la Salut dins el sector de la indústria farmacèutica.

Els màsters s'impartiran a l'escola de negocis ESERP a partir del mes d'octubre del 2024.