Formació de la Lliga de debat, curs 21-22
Formació de la Lliga de Debat d'edicions anteriors

La intel·ligència artificial a debat: comencen les fases locals de la Lliga de Debat a la UVic

18.01.2024

“La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?” és la pregunta a debatre durant la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que organitza la Xarxa Vives d’Universitats. La fase local tindrà lloc els pròxims 25 i 26 de gener a la UVic i la coordinaran el professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) Enric Casulleras i l’Oficina de Gestió Cultural. En total hi participaran deu equips procedents de centres, quatre dels quals són d’Osona; 2, del Bages; 1, del Ripollès; 2, del Vallès Oriental i 1, del Vallès Occidental.

La Lliga de Debat, impulsada per la Xarxa Vives d'Universitats i la Federació Escola Valenciana, és una competició argumental en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat és un espai de formació en què els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular.

L’equip guanyador representarà la UVic a la fase final, que tindrà lloc del 17 al 19 d’abril de 2024 a la Universitat Jaume I. El guanyador del certamen obtindrà 1.500 € i el segon premi serà de 700 €. També hi haurà un premi per al millor orador, valorat en 300 €. Tots els diners s’hauran de destinar a l’adquisició de material educatiu.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat a Catalunya compta amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; al País Valencià, amb la coorganització d’Escola Valenciana i el suport de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i a Andorra, amb la col·laboració del Govern d’Andorra.