JPO

La Jornada de Portes Obertes de la UVic d’aquest dissabte, un veritable "primer dia d’universitat"

24.03.2022

Que els futurs estudiants visquin la Jornada de Portes Obertes com un veritable “primer dia d’universitat” és el gran objectiu de la diada que se celebrarà aquest dissabte per donar a conèixer, d’una banda, l’oferta formativa de graus, cicles formatius i formació contínua, i de l’altra, les instal·lacions de la UVic.

Segons la directora de l’Àrea de Màrqueting, Anna Fàbregas, “creiem que per conèixer la Universitat l’has de viure i per això hem preparat una jornada tan vivencial com sigui possible, per tal que els futurs estudiants i les seves famílies coneguin ben de prop què vol dir estudiar a la UVic”. La jornada té lloc en el marc de la commemoració del 25è aniversari de la UVic-UCC i del 20è aniversari dels estudis de Periodisme i de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport.

Visites i atencions personalitzades

Amb un horari ininterromput de 9 h a 18 h, durant tot el dia es faran xerrades generals sobre accés, preinscripció, matrícula, preus i beques. També s’informarà sobre els programes d’intercanvi internacional i estatal, així com sobre allotjament, transport, carnet de la UVic, activitat cultural i Escola d’Idiomes. D’altra banda, hi haurà atencions personalitzades a les diferents facultats, a càrrec del professorat de cada grau, juntament amb demostracions als laboratoris, que estaran tots en funcionament.

Alguns espais com l’estudi de ràdio Carles Capdevila, l’Aula Montessori, l’Aula del Gust o els laboratoris de biociències comptaran amb activitats i demostracions que portaran a terme els estudiants mateixos. També tindrà protagonisme la renovada Sala Mercè Torrents, convertida en aula de cinema per a ús dels graus de Periodisme i de Comunicació Audiovisual, on diversos estudiants d’aquest darrer grau explicaran el procés de creació de la webserie Lisa, un projecte produït professionalment amb la implicació de l’estudiantat, gràcies a un programa de mentoring.

En un nivell més lúdic, els visitants podran assistir a un assaig obert de l’Orquestra Inclusiva de la UVic, i recuperar forces fent un mos a la zona de foodtrucks. Els estudiants que encara no sàpiguen quins estudis triar podran participar en l’activitat d’orientació “Posem les cartes sobre la taula”, en què a través d’un joc de cartes se’ls ajudarà a reflexionar sobre el seu futur.

La jornada tindrà lloc als edificis de Miramarges, Torre dels Frares, la Masia de Torre dels Frares, l’edifici de la zona esportiva, Can Baumann i la Farinera. De 9 a 14 h també obrirà portes l’edifici de Roca Umbert a Granollers, on es donarà informació sobre el cicle formatiu de grau superior (CFGS) de Màrqueting i Publicitat. Per assistir a la Jornada de Portes Obertes és recomanable fer una inscripció prèvia.

Biomedicina i el CFGS en Dietètica, les grans novetats del curs vinent

La Jornada també farà èmfasi especial en les novetats del curs vinent. En primer lloc, en el grau en Biomedicina, d’on sortiran els futurs professionals en les bases biològiques de les malalties, tant des del punt de vista molecular i cel·lular com des d’un punt de vista global. Es tracta d’una titulació que està orientada a formar persones expertes en noves teràpies gèniques, cel·lulars i d’enginyeria de teixits i, també, en nous mètodes de diagnòstic o en la gestió de dades biomèdiques, entre altres.

L’altra gran novetat és el cicle formatiu de grau superior en Dietètica, que s’impartirà a Manlleu, i que formarà professionals capaços d’elaborar dietes adaptades, de controlar la qualitat de l’alimentació i d’analitzar  comportaments alimentaris, a més de planificar activitats comunicatives per millorar els hàbits de l’alimentació de la població. Gràcies a la configuració del seu pla d’estudis, un cop acabat el cicle, l’estudiant podrà accedir a l’obtenció d’una titulació universitària en només tres anys, gràcies a la fórmula 2+3.

El curs vinent la UVic també estrenarà dos nous màsters oficials. D’una banda, el màster universitari en Alimentació i Sostenibilitat, que vol donar resposta als reptes alimentaris que afronta la humanitat en un context de creixement constant de la població, de malnutrició en tots els seus vessants, i de degradació de l’entorn i dels recursos naturals. I de l’altra, el màster universitari en Aplicació de Pràctiques Artístiques Accessibles, que prepararà professionals competents en fer de les arts experiències actives i amb voluntat transformadora que contemplin l’accés universal, la inclusió, la igualtat d’oportunitats, el benestar personal i la participació activa de la ciutadania, entre altres aspectes. D'aquesta nova oferta, juntament amb els nous màsters propis, Executive MBA i màster en Humanitats Mèdiques, també se n'informarà durant la Jornada en un espai destinat a estudis de postgrau, que a més ha organitzat l'activitat "Storytelling. Com fer un discurs convincent", destinada a millorar les soft skills dels alumnes de postgrau, màster, doctorat, i els UAlumni.

Descarrega't el cartell aquí.