Recerca

Presentació de la jornada
Mireia Canals i Antoni Tort durant la seva intervenció

La jornada d’investigació del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives arriba a la desena edició

06.10.2022

La internacionalització va ser l'eix temàtic de la 10a edició de la jornada d’investigació del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives, que es va fer el divendres 30 de setembre a la UVic-UCC. Aquesta jornada, la primera presencial després de dos anys en format virtual per raó de la pandèmia, va obrir-la Eduard Ramírez, degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia; Nagore Ipiña, degana de la Facultat d’Humanitats i Ciències de l’Educació de la Mondragon Unibertsitatea (MU); Antoni Tort, director de l’Escola de Doctorat; i Llorenç Comajoan-Colomé i Iñaki Larrea, coordinadors del programa de doctorat, que van destacar la bona entesa entre les dues universitats en aquests primers deu anys del programa de doctorat.

Tot seguit, Mireia Canals i Antoni Tort van presentar la conferència "La internacionalització de la recerca en educació: elements per a la reflexió", en què van descriure les seves experiències en projectes de recerca internacionals i van donar consells als investigadors que vulguin sol·licitar-ne.

Després d’una pausa i cafè van tenir lloc les presentacions dels quatre doctorands del programa de doctorat, que es van centrar en el fet de preparar una tesi amb un component internacional. A partir de les presentacions de David Martínez Maireles, Amaia Lersundi, Laura Martín Ferrer i Paula Álvarez, els assistents van poder fer un viatge a la recerca predoctoral i postdoctoral a Itàlia, Finlàndia, Austràlia i els Estats Units. La jornada es va acabar amb una sessió de treball en grup al voltant de la internacionalització de la recerca en educació. Aquest acte va ser possible gràcies a la col·laboració de la coordinació del programa de doctorat de la UVic-UCC i Mondragon Unibertsitatea i l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC.