La plataforma Preparats.cat orienta a gairebé 1.300 estudiants a través de xerrades a instituts

La plataforma Preparats.cat orienta gairebé 1.300 estudiants a través de xerrades en instituts

27.04.2023

Entre els mesos d’octubre i abril del curs 2022-2023, la plataforma d’orientació preuniversitària Preparats.cat ha reforçat la seva relació amb els centres de secundària de Catalunya. A l’inici de curs, va oferir als instituts l’opció de rebre xerrades informatives online per al seu alumnat de 2n de batxillerat i 2n de cicle formatiu de grau superior (CFGS). Amb aquesta activitat, Preparats.cat ha orientat gairebé 1.300 estudiants sobre les seves opcions de futur.

A través de més de 40 xerrades realitzades en 30 instituts diferents de tot Catalunya, els estudiants i les estudiants han rebut orientació i motivació per triar allò que volen estudiar. En aquestes xerrades, han pogut agafar idees i recursos per escollir els seus estudis, siguin graus universitaris o CFGS. També s’han pogut informar de tràmits com els exàmens de selectivitat, les proves d’aptitud personal (PAP) o la preinscripció universitària, amb un important incís en el funcionament del procés d’assignació de places.

Entre els temes més freqüents que els estudiants comparteixen durant les xerrades hi ha la por a equivocar-se d’estudis, el funcionament del trasllat d’expedient o preguntes de funcionament de les PAP. En general, Preparats.cat ha detectat, en concret, que els estudiants de 2n de batxillerat viuen la tria d’estudis amb molta pressió i que no coneixen gaire bé el procés d’assignació de places de la preinscripció universitària, que és clau per aconseguir una plaça a la universitat i grau desitjats.

Els instituts han valorat molt bé aquestes xerrades, ja que el 85 % li ha posat una nota de 5 sobre 5. Gairebé el 100 % dels centres que han participat en les sessions creu que són una proposta de valor i que les repetirien el curs vinent.