Docència

La primera promoció d’estudiants de Teknós participants al projecte Osona TIC Talent s’incorpora a l’empresa

26.01.2023

Estudiants de segon curs del cicle formatiu de grau superior en Desenvolupament en Aplicacions Multiplataforma (DAM) han començat les estades en empreses en el marc del projecte Osona Tic Talent. Es tracta de la primera promoció d’estudiants del centre Teknós de la UVic-UCC que fan formació dual en el marc d’aquest projecte. L’FP dual dona la possibilitat a l’estudiant de rebre una beca-salari per les pràctiques que realitza a l’empresa. Osona Tic Talent és un projecte que vol impulsar la creació i retenció de talent tecnològic a la comarca, difondre les oportunitats professionals del sector digital, les demandes i les opcions per formar-se, i engegar una carrera professional en aquest sector.

Més en concret, el nombre d’estudiants de Teknós que s’han incorporat a empreses són deu, sis dels quals ho han fet a Seidor, una de les empreses tecnològiques referents d’Osona i una de les impulsores del projecte, junt amb una trentena d’alumnes de diversos instituts d’Osona. La directora del Campus Professional de la UVic, Montserrat Fontarnau, assegura que “la formació d’aquests perfils és una demanda que no només fan les empreses del sector TIC, sinó la majoria de les que estan adaptant els seus processos a les noves tecnologies digitals”. “La voluntat del centre Teknós, i de la UVic, és donar resposta a les demandes del territori, i la necessitat de formar perfils tècnics en l’àmbit de la informàtica”, afegeix.

Els alumnes de Teknós que formen part d’aquesta primera promoció són Arnau Barra, Miquel Gual, Matías Lazo, Tomás López, Pol Sañé, Carlota Sarrate i Wojciech Wydryszek. Un cop finalitzin els sis mesos de pràctiques, el pròxim mes de juny, l’empresa podria decidir incorporar algun dels estudiants a la plantilla. “L’altra alternativa és que l’estudiant opti per continuar estudiant un grau universitari afí al cicle, com és el grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs;  en aquest cas se li convaliden uns 60 crèdits ECTS, el que equival aproximadament a 1 any d’estudis”, explica Fontarnau.

L’acte de celebració

Com a tret de sortida del programa, el dilluns 16 de gener va tenir lloc un acte en què van ser presents els estudiants, les empreses i, a més de la UVic, les entitats impulsores i participants en el projecte: les regidores d’Educació i de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vic, Creacció, TIC Osona i els instituts Cirviànum de Torelló, La Salle de Manlleu i Escorial de Vic.

En l’acte es va fer especial menció a les empreses participants a TIC Osona: informàtica Feu, Isern, Inducontrol, Quopiam, Goufone, Kaiss, BTIC i Novtec. El projecte compta amb la participació del Departament d’Educació.