Docència

Taller d'oratòria
Mariona Casas

La professora Mariona Casas imparteix un taller d’oratòria dirigit a docents de secundària i batxillerat

11.07.2024

Mariona Casas Deseuras, professora de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la UVic-UCC, membre del grup de recerca Glossa i experta en oratòria, va impartir la setmana passada el taller L'oralitat a l'aula de secundària: reptes i oportunitats. Aquest taller anava dirigit a professorat de secundària i batxillerat i sorgeix de la demanda de formació dels docents per treballar l’oralitat a les aules, arran de la participació dels centres en la Lliga de Debat de la Xarxa Vives. El taller es va omplir amb quinze professors de diversos centres de secundària les comarques d’Osona, el Vallès Occidental i el Bages.

El  taller va partir de la premissa que la comunicació oral és una competència transversal que s’ha d’atendre des de totes les matèries, àmbits i disciplines. “L’oralitat és alhora objecte i instrument d’aprenentatge, i els docents a vegades tenen la sensació que els manquen recursos per poder treballar-la en aquesta doble dimensió”, explica Mariona Casas. Per això durant la formació els assistents van compartir diverses tasques que utilitzen a l’aula per treballar l’oralitat i, a partir d’aquests exemples, es van explorar els reptes que plantegen i les oportunitats que es poden desplegar perquè aquestes tasques siguin més eficaces.

A tots els participants del taller se’ls va lliurar un exemplar del llibre L’oralitat a l’abast de tothom (Eumo, 2023), amb coautoria de Mariona Casas (UVic), Montserrat Vilà (UAB) i Josep M. Castellà (UPF), per tal que pugui servir de guia i ajut a l’hora de dissenyar i implementar activitats que permetin treballar la competència oral a l’aula. L'oralitat a l'aula de secundària: reptes i oportunitats va ser un taller organitzat per l’Oficina de Gestió Cultural de l’UHub, en el marc de la Universitat d’Estiu de la UVic-UCC.