Docència

Participació de l'UDUTE al Congrés CINAIC 2021

La UDUTE presenta la seva experiència sobre la mesura de la qualitat docent de les aules virtuals

28.10.2021

La Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE) de la UVic-UCC va presentar al VI Congreso Internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación. CINAIC 2021, que va tenir lloc a Madrid del 20 al 22 d'octubre, la comunicació Evaluación de la calidad de las aulas Moodle en la Universidad de Vic - Universidad Central de Cataluña. En el treball s'exposen els resultats de la tasca de revisió de la qualitat de 62 aules virtuals de la UVic fent servir l'Autobarem de les aules Moodle. "Tot i que en cap cas l'aula virtual explica tot el que passa a l’aula, en les sessions presencials o en les virtuals, permet identificar alguns indicadors sobre com es planteja la docència en aquella assignatura, essent una bona eina d'enriquiment de l'ensenyament-aprenentatge i un registre integrat de l'activitat formativa portada a terme", explica Richard Samson, director de la UDUTE, que signa la comunicació, junt amb la resta de components de la unitat; Elena Molina-Vicente, Eulàlia Massana-Molera i Anna Ballús-Pujol. A més, proporciona recursos que fomenten una millora de la pràctica docent. "Parafrasejant un dels lemes de la UVic, es podria definir com a 'Qualitat d'aula, qualitat docent'", afegeix Samson.

La comunicació ja es pot trobar a les actes del congrés, juntament amb un vídeo Petxa-kutxa de la comunicació. En el mateix congrés CINAIC 2021 una de les taules rodones, organitzada per la Red de Administradores de Moodle de Universidades (RAMU), va centrar-se en el tema Medición de la actividad docente del profesorado dentro de Moodle con vistas a Docentia y otras certificaciones. Descripción: Autoevaluación, heteroevaluación, propuestas de mejora, informes generados automáticamente, que va ser presentat per Richard Samson i Elena Molina. En aquesta taula rodona, es van contrastar les dades obtingudes a l’Autobarem amb les que es poden obtenir d’informes automatitzats a partir de les dades emmagatzemades a Moodle. "Es va evidenciar molt soroll a les dades que dificulta la seva interpretació i minva la seva fiabilitat. Tot un avís per a navegants a l'hora de recollir dades d'aquest tipus", apunta Samson segons el qual, "amb tot, representa un primer pas per treballar en les analítiques d'aprenentatge a la nostra universitat".