3es Jornades del Voluntariat d'Osona

La UVic acull les 3es Jornades de Voluntariat d'Osona

16.11.2023

“La soledat no desitjada, la pandèmia del segle XXI” va ser el tema central de les 3es Jornades de Voluntariat d’Osona, que van tenir lloc els dies 10 i 11 de novembre. Organitzades per la Coordinadora de Voluntariat d’Osona, es van desenvolupar a la Sala Mercè Torrents del Campus Vic de la UVic-UCC i hi van assistir una cinquantena de persones.

La ponència inaugural de les jornades va anar a càrrec de Laura Coll Planas, professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, que va impartir la xerrada “la soledat, una vivència compartida”. Seguidament, es va dur a terme la taula rodona “La soledat des de diferents àmbits i perspectives”. El divendres es va cloure amb l’entrega del Premi COV demà Escolar, en aquesta ocasió ex aequo als treballs de la Comissió Social de l'Escola Sant Marc de Calldetenes i als alumnes de 3r d'ESO de l'Institut Jaume Callís de Vic.

Durant la jornada de dissabte es van presentar els dos projectes emblemàtics de la Coordinadora: l’Escola Solidària i el Punt de Voluntariat Vic-Osona. Durant l’Assemblea de l’entitat també es va decidir que el Premi COV demà d’Innovació i Recerca, convocat per primera vegada aquest any, s’anomenarà Premi Carles ‘Tati’ Furriols, a l’Estudi del Voluntariat, en honor a Carles Furriols, un dels signants de l'acta de constitució de la Coordinadora i un dels fundadors l'entitat, traspassat el 4 de novembre d’aquest any.