EU03

La UVic acull una pluja de poemes destinada a infants i famílies

15.06.2023

L'experta en literatura infantil Vanesa Amat va convidar infants i famílies a una experiència poètica titulada "Pluja de Poemes". Aquest esdeveniment, proposat per a infants de 0 a 3 anys i famílies, forma part del projecte EU03 de la FETEP i és fruit de la col·laboració entre la coordinació del grau en Mestre d'Educació Infantil (MEI) i la direcció de les Escoles Bressol Municipals de Vic.

L'acte va tenir lloc el dimarts 13 de juny de 2023, a les 17.30 h, a l'Aula Magna de l'Edifici de la Torre dels Frares de la UVic. Uns 120 assistents entre infants, famílies i professionals de l'educació infantil van participar-hi.

Meritxell Castro, coordinadora de l'escola Serra de Sanferm, i Glòria Olmos, directora de les Escoles Bressol Municipals de Vic van ser les encarregades d'explicar el conte La Cullereta. La professora de la UVic, experta en literatura infantil i mare de l’escola Caputxins Vanesa Amat va convidar infants i famílies a una experiència poètica titulada "Pluja de poemes", que es va basar en poesies de Plouen poemes! (un recull elaborat per la mateixa V. Amat conjuntament amb M. C. Bernal i I. Muntañá), i dels llibres amb textos d’Amat Abecedari de cel i terra i Abecedari dels oficis (tots tres publicats a Eumo Editorial).

Paral·lelament, es va poder visitar la segona edició de l'exposició del projecte EU03, que tracta sobre la documentació a l'escola bressol durant el curs 2022-2023, i que ja es va poder visitar el passat mes d’abril a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic. Aquesta exposició permet apreciar i valorar el treball fet per les estudiants de 3r curs del grau en Mestre d'Educació Infantil, menció de Cultura i Llenguatges de la Infantesa, de la UVic. Mitjançant la col·laboració amb les Escoles Bressol Municipals de Vic, Horta Vermella, Serra de Sanferm i Caputxins, les estudiants han après a documentar i registrar les experiències pedagògiques dels infants.

Aquesta iniciativa té com a objectiu principal donar visibilitat a la cultura de la primera infància i destacar la importància de la documentació pedagògica i visual en aquesta etapa. És una oportunitat per a les famílies i la comunitat educativa de Vic per conèixer de prop les tasques dutes a terme per les estudiants de la UVic i la relació entre la FETEP i la ciutat. L’exposició EU03 es podrà visitar a la Torre dels Frares, de dilluns a divendres, durant els mesos de juny, juliol i setembre de 2023.