Estudiants internacionals

La UVic assoleix les xifres d’estudiants internacionals d’abans de la pandèmia

El campus Vic de la UVic-UCC acollirà aquest curs entorn de 200 estudiants d’altres països en el marc de diversos programes d’estudis i de pràctiques internacionals. Entre la darrera setmana de gener i la primera de febrer, van arribant a la UVic un total de 104 alumnes, que cursaran a la Universitat el segon semestre del curs. Aquests se sumen als 95 estudiants que la UVic va acollir el primer semestre.

La xifra creix significativament respecte al curs passat, marcat per les limitacions de mobilitat de la pandèmia per la covid-19, quan el nombre d’estudiants internacionals que va rebre la UVic va ser de 57 (25 el primer semestre i 32 el segon). A més, les estades d’estudiants estrangers tornen a assolir els nivells prepandèmia: el curs 2019-2020 hi va haver 195 alumnes que van fer estada a la UVic, dels quals 90 es trobaven aquí quan es va produir l’esclat de la covid-19 i el primer confinament.

L’alumnat que ha arribat per cursar aquest segon semestre a la UVic procedeix de 20 països diferents: Àustria, Alemanya, Bèlgica, Brasil, Colòmbia, Espanya, França, Hongria, Holanda, Itàlia, Mèxic, Polònia, Portugal, Regne Unit, La República de Corea, Suècia, Suïssa, Turquia, Xile i la Xina. Al primer semestre també n’hi va haver de Croàcia, Dinamarca, Finlàndia i el Japó. Tots ells cursen diferents modalitats de programes internacionals, tant d’estudi com de pràctiques: d’intercanvi, de doble grau, de Study Abroad Vic, o Sicue, el programa d’intercanvi dins l’Estat espanyol. Una de les novetats d’aquest semestre és que per primera vegada la UVic rep estudiants internacionals per fer pràctiques a la Facultat de Medicina.

Quan arriba a la UVic, l’alumnat internacional participa en els Orientation Days, que en l’inici d’aquest segon semestre es van celebrar del 26 al 28 de gener. Aquestes jornades inclouen diferents sessions informatives de la mà de l’Oficina de Relacions Internacionals, dels Mossos d’Esquadra, de diversos serveis de la Universitat i de les unitats per a la internacionalització de cada facultat.

A part, els estudiants poden participar en tallers de llengua catalana i castellana, de cultura i d’interculturalitat, així com en visites guiades al campus UVic i a la ciutat. En tot aquest procés d’adaptació, així com abans de la seva arribada i al llarg de tota la seva estada, tindran com a referent la figura d’un mentor, un estudiant de la Universitat que els acompanya en aquesta etapa en el marc d’un programa de voluntariat.