PureStorage

La UVic, cas d'èxit en la seva experiència en la renovació dels servidors, en un webinar

14.04.2021

L’octubre passat la UVic va renovar amb èxit tota la infraestructura de servidors i vdi. Per aquest motiu, PureStorage, responsable de donar solució a la part d’emmagatzematge, ha organitzat aquest dijous un webinar per presentar el producte a diverses empreses, administracions públiques i universitats, i ha convidat el responsable de Sistemes i Seguretat de la UVic, Jordi Sala, per explicar el procés de renovació d’aquesta infraestructura com un cas d’èxit.

La UVic tenia una infraestructura de servidors de més de vuit anys d’antiguitat i estava al límit de la capacitat. Això causava alguns problemes de rendiment tant a servidors com a escriptoris virtuals, per la qual cosa es va fer un concurs públic amb mode renting per als propers 5 anys, que es va adjudicar a l’empresa Punt Informàtic per a vuit servidors DELL i una cabina de discs PureStorage.

Durant la seva intervenció Jordi Sala ha explicat els antecedents de la UVic i la necessitat que tenia d’emmagatzematge i processament, un fet que es va veure accentuat arran de la pandèmia. També ha afirmat que “tant a nivell de rendiment com de seguretat amb les dades emmagatzemades hem fet un pas endavant necessari i imprescindible”, donat que la velocitat d'accés a les dades i la capacitat de processament s'han més que duplicat. A nivell de seguretat també es compta amb més prestacions pel que fa a consistència de dades, “però no ens podem relaxar mai en aquests temes, ja que sempre estem exposats a possibles problemes i atacs, que cada cop són més sofisticats”, ha conclòs.