Recerca

Judit Bort (FCSB) a la Jornada de Foment del Treball

La UVic col·labora amb Foment del Treball en un estudi sobre el benestar laboral

08.06.2023

Foment del Treball va organitzar el dia 30 de maig una jornada dedicada al benestar en el treball, que va comptar amb la participació destacada de la professora Judit Bort-Roig, experta en Activitat Física i Salut Pública de la UVic-UCC.

Durant l'esdeveniment, el director de l'Oficina de Prevenció de Riscos Laborals de Foment, César Sánchez, va anunciar la publicació imminent d'un estudi sobre la situació actual i futura del benestar laboral. Aquest estudi ha comptat amb la col·laboració de Biwel, una empresa especialitzada en solucions de benestar laboral en l'àmbit nacional i la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Judit Bort va compartir detalls sobre una enquesta que s'està fent per identificar les accions i estratègies relacionades amb el benestar en el treball que s'estan duent a terme per part de les grans empreses catalanes amb 250 treballadors o més. L'objectiu d'aquesta enquesta és conèixer les pràctiques agregades del teixit empresarial català en matèria de benestar laboral.

Durant la jornada, Estel Mallorquí, fundadora i directora de Biwel, va presentar les claus per desenvolupar un pla de benestar integral que combini accions presencials i en línia, amb l'objectiu d'atreure i fidelitzar el talent. Va destacar la importància de fomentar els cinc pilars del benestar (físic, emocional, financer, social i comunitari) i de promoure una cultura organitzacional saludable per millorar el benestar i el clima laboral.

També es van compartir les claus d'èxit per a la implementació de plans de benestar globals i deslocalitzats, amb la participació d'experts empresarials com Ángel Prieto de Sacyr, Rocío Estrada de Grifols i José Antonio Ayuso, de Ciments Molins. Es van explorar les estratègies per enfrontar els reptes culturals que implica aquest tipus de projectes, fent èmfasi en la importància de la tecnologia per connectar les diferents seus de l'empresa a escala mundial o nacional.