Albert Aragay i Melody Miranda a l'arxiu

La UVic es consolida com a entitat de registre d’idCAT Certificat i idCAT Mòbil

L’any passat la UVic es va constituir com a entitat de registre d’idCAT Certificat i idCAT Mòbil, atenent i tramitant sol·licituds d’aquests dos sistemes d’identificació digital per a la comunitat universitària i per a la ciutadania en general. Durant aquest any, la UVic ha emès un total de 609 certificats. D’aquests, 420 eren per a estudiants; 78, per a personal PAS; 52, per a PDI i 59 per a ciutadans.

“L’objectiu principal que ens proposaven des del Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDAiR) era arribar a l’alumnat”, explica Albert Aragay, director del SGDAiR, una fita que considera assolida gràcies al funcionament habitual del servei a través de la cita prèvia, a les campanyes d’informació dutes a terme en coordinació amb les secretaries de cada centre, i al procés de matriculació presencial en col·laboració amb l’AGA. Com a novetat d’enguany el SGDiAR serà present en el procés de matriculació del juliol, amb l’objectiu d’atendre especialment l’alumnat que necessitarà signar el conveni de pràctiques durant el primer curs.

“Des del Servei tenim la mirada posada en continuar digitalitzant la comunitat universitària”, afirma Aragay, per tal de poder facilitar l'eina essencial per tramitar telemàticament i signar documents electrònics. L'e-administració, fent ús de la seu electrònica i del certificat electrònic, permet tramitar amb totes les garanties jurídiques previstes a l'ordenament jurídic. Es calcula que realitzar els tràmits utilitzant la seu electrònica suposa també un estalvi per a l’administració de 3 euros per tràmit, uns 17 per cada ciutadà.