Una bicicleta de l'eco campus

La UVic es manté a la part mitjana del rànquing mundial UI Greenmetric

11.01.2024

En el rànquing mundial d’universitats sostenibles UI Greenmetric corresponent a l'any 2023, la UVic es posiciona com a cinquena universitat catalana més respectuosa amb el medi ambient, per darrere de la UAB, la UdG, la UIC i  la URV. En l'àmbit nacional, ocupa el lloc 24è, mentre que en el global es troba en el número 641 d’un total de 1.183 universitats participants.

El rànquing avalua el compromís i les accions de sostenibilitat dutes a terme i basades en sis indicadors. En aquesta darrera edició, els resultats de cada indicador de la UVic, per odre de millor a pitjor puntuació, han estat: residus (1.500), canvi climàtic (1.460), transport (1.110), educació i recerca (850), ubicació i infraestructura (595) i aigua (310). Respecte als resultats obtinguts l’any 2022, les puntuacions han variat poc en les diferents categories.

Aquesta ja és la 9a vegada que la UVic participa en el rànquing, i els àmbits en què històricament ha assolit més bona puntuació és en energia i canvi climàtic, i en residus. En aquests dos indicadors, es valora la implantació d’accions d’eficiència energètica, així com l’ús de fonts renovables, el càlcul d’emissions de gasos d’efecte hivernacle, la implantació de política de residus 3R i els programes de reducció d’ús de paper i plàstic, entre d’altres.

La Wageningen University & Reserach (Holanda) repeteix la primera posició del rànquing, amb 9.500 punts, seguida de la Nottingham Trent University (Anglaterra) i la Umwelt-campus Birkenfeld (trier University of Applied Sciences) d’Alemanya.