LLorenç Soldevila i Balart

La UVic homenatja Llorenç Soldevila

22.06.2023

Just abans d’acabar el curs tindran lloc dos actes d’homenatge al professor emèrit de la UVic Llorenç Soldevila i Balart, traspassat ara farà mig any. En primer lloc, s’ha organitzat l’exposició "Llorenç Soldevila: selecció bibliogràfica" a les dues biblioteques del Campus Vic, que acolliran una mostra de treballs i llibres representatius de la tasca feta per Soldevila durant els molts anys de dedicació a la docència, a l’estudi de la literatura i la geografia literària. La inauguració de l’exposició tindrà lloc el pròxim 28 de juny, a les 13.30 h, a la Biblioteca de l’edifici Torre dels Frares, i es podrà visitar fins a la tardor.

Per altra banda, per al dimarts 4 de juliol, hi ha prevista una passejada en record de Llorenç Soldevila, seguida d’un acte d’homenatge. El recorregut s’inspira en una activitat que va dissenyar i portar a terme Soldevila amb els alumnes de CAFE i que va titular Cursa Verdaguer Vic-Folgueroles. La passejada es farà en grup i sortirà de la UVic fins a l'ermita de La Damunt, a Folgueroles. Hi haurà una sortida per fer el recorregut a peu, a les 9.00 h, i una altra per a qui vulgui fer-lo amb bicicleta, a les 10.30 h. Les persones que ho prefereixin també poden anar directament a La Damunt per assistir a l'acte d'homenatge. A les 12.00 h, a La Damunt, es farà l'acte d'homenatge i un petit refrigeri.

Tant per fer la passejada a peu, com per fer-la amb bicicleta, com per assistir directament a l'acte d'homenatge, cal inscriure-s'hi a través d'aquest formulari, on també es poden veure més detalls dels recorreguts. La inscripció estarà oberta fins al divendres 30 de juny. Per a les persones que hi hagin anat a peu hi haurà la possibilitat de tornar cap a la UVic amb autocar.